شناسه خبر:71140
1402/4/17 10:48:53

پروژه تقاطع غیرهمسطح سپاه (میدان نفت) شهر کرمانشاه که قرار است بخش بزرگی از بار ترافیکی این کلانشهر را کاهش دهد، قرار بود پایان خرداد‌ماه امسال به بهره‌برداری برسد، اما پایان خردادماه، اول تیرماه، نیمه تیرماه آمد و خبری نشد.

پروژه تقاطع غیرهمسطح سپاه (میدان نفت) شهر کرمانشاه که قرار است بخش بزرگی از بار ترافیکی این کلانشهر را کاهش دهد، قرار بود پایان خرداد‌ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

مسؤولان آنقدر برای زمان اعلام شده افتتاح پروژه مطمئن بودند که برای اولین بار در محل اجرای پروژه عمرانی شهر، تابلوی روز شمار به تاریخ اول تیرماه سال 1402 نصب کردند، اما پایان خردادماه، اول تیرماه، نیمه تیرماه آمد و خبری نشد، البته ناگفته نماند تابلوی روز شمار این طرح نیز بیش از 2 ماه است خاموش شده است.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه خواست که افکار عمومی از علت تأخیر افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه مطلع شوند که نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در این رابطه توضیحاتی ارائه داد.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه سه سال متوقف بود، گفت: آذرماه سال گذشته این پروژه را با 15 درصد پیشرفت فیزیکی مجددا فعال کردیم و قرار بود 31 خردادماه پروژه را تحویل دهیم.

وی زمان متعارف برای ساخت و راه‌اندازی چنین پلی را 24 ماه اعلام کرد و افزود: ما این زمان را به 6 ماه تقلیل دادیم و برای آن تابلو روزشمار هم نصب کردیم.

نوروزی علت تأخیر افتتاح پروژه را سقوط جرثقیل(در تاریخ 25 اسفند 1401) در محل پروژه اعلام کرد و ادامه داد: سقوط جرثقیل در آخرین روزهای اسفندماه سال گذشته سبب بروز خسارت‌های جزئی و پوسته‌ریزی بخشی از بتن عرشه شد؛ که براساس اعلام ناظران و کافرمایان، خسارت وارده جزئی و مشکلی برای ادامه کار به وجود نیاورد؛ ولی از آن‌جا که اینگونه جرثقیل‌ها در استان وجود نداشت و در کشور هم به تعداد محدودی وجود دارد، باید از خارج استان وارد کرمانشاه می‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم جرثقیل 160 تنی را به کرمانشاه منتقل کنیم که به مناسبت عید نوروز و طرح ترافیک، پلیس از 25 اسفندماه تا 20 فروردین‌ماه اجازه تردد ماشین‌آلات سنگین برای حمل جرثقیل را نداد.

شهردار کرمانشاه یادآور شد: به همین دلیل در مدت مذکور موفق به انتقال جرثقیل نشدیم که همین سبب یک ماه تأخیر شد و گرنه پروژه در مدت اعلام شده به اتمام می‌رسید. الان هم اگر در 7 ماه افتتاح شود یک رکورد عمرانی خواهد بود چون زمان متعارف آن 24 ماه است.

به گفته حمید اعتصام‌فر معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه، عملیات اجرای پروژه تقاطع غیرهم‌سطح میدان سپاه با سرعت مناسبی با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی اکنون در حال انجام است.

محمدرضا آمویی، سرپرست فرمانداری کرمانشاه هم با عذرخواهی از شهروندان در خصوص خلف وعده افتتاح پروژه غیرهمسطح میدان سپاه طبق روزشمار نصب شده، گفت: پروژه میدان سپاه در مراحل پایانی است و ان‌شاءالله با هماهنگی‌های صورت گرفته، توافقات و تعهدات داده شده تا یک‌ماه آتی افتتاح می‌شود.

وی در خصوص علت خاموش کردن تابلو روزشمار پروژه، افزود: پروژه عمرانی است بحث تأمین اعتبارات و تغییرات در قیمت مصالح مطرح است که سبب تأخیر در عملیات پروژه‌ها می‌شود، البته هیچکدام از این مسائل دلیل قانع کننده‌ای نیست چون وقتی زمانی برای افتتاح پروژه اعلام می‌شود باید تمام تلاش به کار گرفته شود تا در زمان مشخص شده پروژه به بهره‌برداری برسد.

با اتمام پروژه تقاطع غیرهمسطح سپاه (میدان نفت) شهر کرمانشاه بار ترافیکی جنوب به شمال و برعکس کاهش خواهد یافت.

 

شناسه خبر 71140