شناسه خبر:71278
1402/4/20 09:23:09

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از 2 برابر نیاز سالانه مصرف داخلی استان، گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

علی ملکشاهی، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه که از دهه سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده تا پایان شهریورماه در استان ادامه دارد و تاکنون بیش از 2 برابر نیاز مصرف سالانه استان، گندم در سیلوهای استاندارد سطح استان ذخیره‌سازی کرده‌ایم.
وی خرید تضمینی 460 هزار تن گندم از کشاورزان را در این مدت کوتاه حاصل تلاش شبانه‌روزی همکاران در مراکز خرید تضمینی دانست و گفت: 6 مرکز دولتی، 35 مرکز سیلوی بخش خصوصی و 8 مرکز خرید مباشر تعاون روستایی در حال حاضر وظیفه خرید تضمینی گندم را در سطح استان برعهده دارند که با آغاز خرید تضمینی در مناطق سردسیر استان این تعداد مرکز خرید نیز افزایش می‌یابند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه کیفیت گندم‌های خریداری شده از کشاورزان را بسیار مطلوب اعلام کرد و افزود: خرید تضمینی گندم استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است.
وی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان نیز گفت: با پرداخت بیش از یک‌هزار 584 میلیارد و 451 میلیون تومان از طریق بانک عامل، تمامی کشاورزانی که تا تاریخ دوم تیرماه سال‌جاری گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل داده‌‌اند، مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

شناسه خبر 71278