شناسه خبر:71324
1402/4/21 10:16:25

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک از تصویب طرح پیاده‌راه هسته مرکزی شهر حد فاصل خیابان محسنی تا میدان شورا خبر داد.

پیمان عین‌القضاتی اظهار کرد: یکی از اقدامات مدیریت شهری در راستای کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر، اجرای طرح پیاده‌راه است که بخشی از این طرح در سال‌های گذشته در محدوده بازار و خیابان امیرکبیر به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: طرح مطالعاتی پیاده‌راه از محدوده ابتدای خیابان محسنی تا میدان شورا توسط مشاور طرح مورد مطالعه قرار گرفته و روش‌های مختلفی مدل‌سازی شده است و اخیراً طرح پیاده‌راه هسته مرکزی شهر حد فاصل خیابان محسنی تا میدان شورا نیز به تصویب رسیده است.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اجرای طرح‌های پیاده‌راه را موجب کاهش آلوگی هوا و کنترل ترافیک دانسته و افزود: طرح پیاده‌راه هسته مرکزی شهر حد فاصل خیابان محسنی تا میدان شورا در دستور کار قرار دارد و پس از طی مراحل وارد فاز عملیاتی می‌شود.

عین‌القضاتی همچنین با اشاره به طرح «دره گردو» و مباحث مطرح‌شده پیرامون این طرح، گفت: رایزنی با سرمایه‌گذار به‌منظور نصب تله‌سیژ به طول یک‌هزار و 650 متر در دره گردو صورت گرفته و به نتایج خوبی نیز رسیده است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورا بحث ایجاد نشاط و شادی در شهر است که قطعاً سامان دادن به دره گردو می‌تواند در این زمینه نقش مؤثری ایفا کند.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک خاطرنشان کرد: مقدمات اولیه صورت گرفته تا با نصب تله‌سیژ منطقه گردو به تفرجگاه مناسب برای شهروندان تبدیل شود.

 

شناسه خبر 71324