شناسه خبر:71328
1402/4/21 10:21:08

فرماندار همدان گفت: اصالت عزاداری و رسم سقایی در همدان حفظ شود.

مسلم مخفی ظهر روز گذشته در ستاد شئون فرهنگی و اربعین حسینی شهرستان همدان اظهار کرد: آیین‌های باشکوه عزاداری به فراخور فرهنگ و شیوه‌های مرسوم هر منطقه و استان متفاوت است که جلوه‌های خاص و معناداری را از حرکت عاشورا و قیام سالار شهیدان به تصویر می‌کشد.

وی افزود: آیین سقایی همدان ازجمله آیین‌های مختص همدان و قابل توجه بوده و مسئله حفظ اصالت عزاداری بسیار مهم است که در برخی از نقاط کشور به‌خوبی این موضوع مورد توجه قرار گرفته و عزاداری‌ها در این استان‌ها شاخص شده است.

فرماندار همدان با اشاره انجام برنامه‌های اثرگذار در برابر هجمه‌های دشمن طی ایام محرم و محتوای آن‌ها، گفت: شایسته است امسال موضوع عفاف و حجاب و معرفی شخصیت حضرت زینب (س) به‌عنوان الگوی برجسته زن در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مخفی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی به دنبال دین‌گریزی و سست کردن اعتقادات و ارزش‌های اسلامی در فرزندان ما هستند که باید در مقابل آن با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید حوزه و مراسم‌های مذهبی، به تبیین آموزه‌های دینی، تعمیق اعتقادات و بصیرت‌افزایی بپردازیم.

مخفی با بیان اینکه فعالیت برخی از واحدهای صنفی در روز عاشورا و تاسوعا شایسته دارالمؤمنین همدان نیست، بیان کرد: برخی از واحدهای صنفی مرتبط با مایحتاج روزانه مردم هستند، اما فعالیت برخی از مشاغل در این روزهای عزیز توجیهی ندارد.

فرماندار همدان عنوان کرد: امسال اعمال محدودیت فعالیت ایستگاه پذیرایی، توزیع نذورات، ماشین‌نویسی و این‌گونه موارد در میدان امامزاده عبدالله همدان صورت خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به ملاحظات ترافیکی، انتظامی و امنیتی جانمایی و استقرار موکب‌ها و ایستگاه‌های پذیرایی باید با هماهنگی شهرداری و ستاد اربعین شهرستان انجام شود.

مخفی در پایان با قدردانی از مجموعه عوامل برگزارکننده جشن باشکوه عید سعید غدیر در بلوار ارم، گفت: دستگاه‌های اجرایی با همه توان در این مناسبت پای کار آمدند و امکان استفاده هیئت‌ها از فضاهای آموزشی در ایام ماه محرم نیز فراهم است.

 

 

شناسه خبر 71328