شناسه خبر:71376
1402/4/21 23:59:15

هفته‌ جاری، هفته عفاف و حجاب است؛ مسئله‌ای که از جنبه اخلاقی، حقوقی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و حتی اقتصادی، ابعاد گسترده دارد. اگرچه از جنبه سیاسی این موضوع با توجه به سوء استفاده دشمنان انقلاب اسلامی در ماه‌های گذشته، برجسته‌تر و بااهمیت‌تر شده است؛ این مسئله مهمی است که در برابر اکثریت خواهان حجاب و برخی قلیل منتقد به حجاب، باید قدر مطلق مشترکی را گرفت و آن سرنوشت کشور در این موقعیت برای همگان است. تمامی فغان‌ها و فریادها در سطح کلان این است که در مقطعی که انقلاب اسلامی با دشمنی‌ها و تحریم‌ها دست‌وپنجه نرم کرده و با موفقیت‌های چشمگیر همچون مهار کرونا و کشف فناوری مقابله با ویروس یا پیشرفت در حوزه نظامی مانند ساخت موشک هایپرسونیک فتاح با برد 1400 کیلومتر در 100 ثانیه روبه‌رو بوده و نیاز است اهتمامی جدی و موفقیت‌آمیز در برابر حل مسائل اقتصادی صورت گیرد، چرا عده‌ای قلیل یک‌باره بر حجاب حمله‌ور شده و بر طبل آن می‌کوبند؟ این‌ها چه کسانی هستند و در این برهه به دنبال چه هستند؟

درحالی که قدرت از غرب به سوی شرق درحال چرخش است و نقش جمهوری اسلامی در تسریع آن برجسته بوده، مشغله به‌وجود آوردن و ایجاد مسئله کردن برای قوای نظام، از مجلس شورای اسلامی تا وزارتخانه‌های دولتی، نقشه پنهان و اصلی دشمنان انقلاب اسلامی است تا با بهره‌گیری از مسئله حجاب، بتوانند ضمن اختلال‌سازی، حداقل سنگ‌اندازی کنند و سرعت پیشرفت انقلاب را بگیرند؛ دل بستن به نزاع‌ها و تحریک در جهت تاب‌آوری، نقشه شوم و کور آنان است. دشمن به دنبال ریختن زهر است و عده‌ای که اصل ماجرا را نمی‌دانند، اسیر احساسات، تمایلات یا حتی بروز خشم شده، گرفتار این نقشه شوم می‌شوند. البته گرفتارتر هم خواهند شد؛ مصداق خانم شل‌حجابی که سراسیمه از درب مترو خارج شده، جیغ می‌زند و به دنبال گرفتن تاکسی برای فرار از دست مزاحمین است.

این‌گونه است که افراد مذکور در برابر مسائل جدید قرار می‌گیرند و معنای جدیدی برای امنیت و آزادی خود جستجو می‌کنند. این موضوع تکرار شده است و در دوران پهلوی ملعون امتحان خود را پس داده؛ انقلاب اسلامی چنین پلشتی‌ها را در اندیشه‌ها کنار زد. حال عده‌ای قلیل بی‌حجاب نیز با ارتجاع و بازگشت به گذشته، توهم‌زنان و قدم‌برچین حتی در مراکز دولتی و خدماتی حضور می‌یابند و در کمال تعجب می‌گویند چرا کسی با ما کاری ندارد؟! آری آسیب‌دیدگی داریم، دستگاه‌های دولتی مسئول که می‌بایست راهکارهای جدید، متناسب و هوشمندانه بیابند، در سرعت عمل ضعیف هستند؛ روی سخن با دستگاه‌ها، مدیران و کارمندانی است که با وجود قوانین نافذ حوزه حجاب، چرا به وظایف خود عمل نمی‌کنند؟!

شناسه خبر 71376