شناسه خبر:71411
1402/4/24 08:37:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به کیفیت بالای انگور تولیدی در تاکستان‌های کرمانشاه، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 140 هزار تن انگور در باغات استان تولید شود.

رحمان فیض‌قربانی سطح باغات انگور استان کرمانشاه را حدود 10 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال 140 هزار تن انگور در باغات استان تولید شود.
فیض‌قربانی با اشاره به کیفیت بالای انگور تولیدی در تاکستان‌های استان کرمانشاه، گفت: ارقام مرغوب‌تر انگور اغلب در مناطقی که مرتفع بوده و ارتفاع آنها از سطح دریا زیاد است، تولید می‌شود و استان کرمانشاه از این حیث جزو استان‌های رده بالا به حساب می‌آید، هرچند در پی خشکسالی‌ها و کمبود منابع آبی اندکی از مرغوبیت انگور تولیدی در استان در سال‌های اخیر کاسته شده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین سطح باغات انگور استان کرمانشاه به منطقه کندوله و سرتخت و سربرزه در شهرستان صحنه اختصاص دارد، گفت: تاکستان‌های این منطقه تنوع بالایی از ارقام انگور داشته و جزو مناطق غنی از نظر ذخایر ژنتیکی به شمار می‌رود.
فیض‌قربانی با اشاره به برخورداری استان کرمانشاه از اقلیم‌های مختلف آب و هوایی، گفت: این موضوع سبب شده در استان کرمانشاه هم تنوع خوبی از ارقام انگور را داشته باشیم و هم تنوع در زمان برداشت، به نحوی که ارقام مختلف از انواع گرمسیری گرفته تا انواع سردسیری انگور در استان تولید می‌شود و در تمام ایام تابستان هم در تاکستان‌های استان انگور برداشت می‌شود.
وی عمده ارقام انگور در مناطق گرمسیری استان را از نوع انگور یاقوتی دانست و گفت: در مناطق معتدل و سرد استان ارقام میان رس و دیررس شامل انگور بی دانه سفید و قرمز، انگور سفید عسگری و... تولید می‌شود.

شناسه خبر 71411