شناسه خبر:71451
1402/4/25 08:41:29
با برگزاری مجموعه جشن‌های اعیاد غدیر از اهتزاز پرچم تا جشن مباهله؛

منطقه یک شهرداری همدان پای ثابت برنامه‌های فرهنگی شهر

سپهرغرب، گروه خبر: شهرداری منطقه یک همدان که نخستین جشن از اعیاد غدیر را با اهتزاز پرچم علوی بر فراز شهر همدان آغاز کرده بود، در آخرین روزهای مانده به فرا رسیدن ایام محرم نیز جشن پایانی بزرگ غدیر در شهر همدان را طی روز عید مباهله برگزار کرد تا با برگزاری مجموعه‌ای از جشن‌ها و اقدامات گسترده فرهنگی، اعیاد غدیر سال 1402 را به پایان برساند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی منطقه یک شهرداری همدان، مدیر منطقه یک شهرداری همدان ضمن تبریک این عید بزرگ به تمامی شهروندان همدانی، روز مباهله را نقطه وصل و تقریب امت اسلامی دانست و گفت: امید است بتوانیم با فهم دقیق اهمیت اعیاد قربان تا غدیر، هرسال جشن‌های بزرگ‌تر و گسترده‌تری را برای شهروندان به اجرا درآوریم.
مرتضی حضرت‌زاده با بیان اینکه در روز عید غدیر خم نخستین آیین از مجموعه جشن‌های عید غدیر با اهتزاز پرچم 150 متر مربعی بر فراز شهر همدان آغاز شد که نشان‌دهنده توجه ویژه مدیریت شهری به این‌گونه مسائل است، افزود: مجموعه شهرداری منطقه یک علاوه‌بر اقدامات عمرانی که در سطح شهر انجام می‌دهد، به دنبال اجرای شعائر دینی در مناسبت‌های مختلف مذهبی است.
حضرت‌زاده دیگر برنامه‌ شهرداری منطقه یک در این اعیاد را فضاسازی گسترده با نصب بیش از یک‌هزار و 500 پرچم، ریسه و بیلبورد و بنر دانست و ابراز کرد: از اهم این فضاسازی‌ها می‌توان به فضاسازی روز عید غدیر در بلوار ارم اشاره کرد.
مدیر منطقه یک شهرداری همدان همچنین به برپایی ایستگاه‌های جشن در سطح منطقه یک اشاره کرد و گفت: این جشن‌ها باعث ایجاد شورونشاط خاصی در سطح منطقه شدند.
وی عنوان کرد: تمامی محلات و هیئت‌هایی که در این ایام برنامه‌های خاص خود را داشتند، از طرف شهرداری منطقه یک مورد حمایت و استقبال قرار گرفتند.
حضرت‌زاده در آخرین جشن از مجموعه جشن‌های غدیر سال 1402 نیز که در روز عید مباهله برگزار شد، گفت: خوشخبتانه طی سالیان اخیر توجه ویژه‌ای به عید مباهله شده است و این روز مهم که یکی از رویدادهای مهم در صدر اسلام است، نشانه‌ای مهم برای حقانیت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت نبوت بوده و بایستی بیش‌ازپیش برای مسلمانان معرفی شده و جشن‌های بزرگی در این روز گرفته شود.

شناسه خبر 71451