شناسه خبر:71511
1402/4/26 08:44:58

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با بیان اینکه مواکب و دستگاه‌های خدمات‌رسان اربعین باید تا 28 محرم تجهیزات خود را مستقر کنند، گفت: مانور ویژه آمادگی کمیته‌های 18 گانه ستاداربعین برگزار می‌شود.

حسن بهرام‌نیا اظهار کرد: سال گذشته با وجود تعطیلی چند ساله اربعین، اما با تلاش‌های صورت گرفته و با کار جهادی و پای کار بودن اعضای ستاد اربعین، شاهد برپایی باشکوه این حماسه بودیم.
وی گفت: نتیجه همصدایی میان مسئولان و ستاد استان منجر به فراهم شدن سفری ارزان، راحت و آسوده برای زائران شد؛ بر همین مبنا برنامه‌ریزی برای رفع کاستی‌های سال گذشته در قالب جلسات ستاد اربعین در طول سال در دستور کار قرار گرفت.
استاندار ایلام افزود: با توجه به پیش بینی‌های بعمل آمده، میزان حضور زائران در اربعین امسال و در مقام مقایسه با سال گذشته بیشتر خواهد بود، همچنین از نظر شرایط آب و هوا و گرما، تفاوت درجه خواهیم داشت که باید از هم اکنون تمهیدات لازم در جهت تأمین آب‌ معدنی و یخ مورد نیاز اندیشیده شود.
رئیس ستاد اربعین استان ایلام تأکید کرد: مسئولان کمیته‌های 18 گانه از همین هفته کمیته‌ها را به صورت منظم و مهندسی شده با محوریت ریاست کمیته‌ها فعال کنند و نیازمندی‌های مربوطه در قالب نشست و تبادل نظر و صورت جلسه احصا و گزارش عملکرد هر کمیته هم باید به ستاد ارائه شود.
بهرام‌نیا تأکید کرد: کمیته‌های 18 گانه ستاد اربعین به صورت کارشناسی، اقدامات مربوطه خود را با رعایت شرح وظایف، به صورت مکتوب به دبیرخانه ستاد اربعین استان ارسال نمایند.
وی تصریح کرد: باید با این نگاه که سفری راحت و ارزان قیمت برای زائران فراهم شود، نقشه راه در دستور کار اعضای ستاد اربعین قرار گیرد؛ در همین رابطه و تا قبل از اربعین، دو مانور به منظور آمادگی کمیته‌های 18 گانه اجرا می‌شود.
استاندار ایلام تصریح کرد: نیازهای هر کمیته باید توسط سایر کمیته‌ها به صورت آنی برطرف شود و هیچ عذری در این رابطه پذیرفتنی نیست و بروکراسی اداری در پیگیری امور اربعین باید حذف شود.
بهرام‌نیا با بیان اینکه اربعین مردمی است و باید از ظرفیت مردم در اربعین استفاده شود، گفت: نقشه‌ای طراحی شده که براساس آن، مکان استقرار هر موکب مشخص خواهد شد تا نحوه و میزان خدمات دهی به زائران برنامه‌ریزی شده باشد.
نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر اقناع کردن زائران از نظر فرهنگی و معنوی گفت: نباید از این فرصت در جهت توسعه اقتصاد استان غافل شد و باید به اقتصاد استان توجه و ظرفیت‌های مختلف استان همچون در حوزه صنایع دستی در ایام اربعین فعال شود.

شناسه خبر 71511