شناسه خبر:71550
1402/4/27 11:14:46

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: 250 میلیارد تومان اعتبار برای انتقال گاز به منطقه اقتصادی جهان‌آباد فامنین اختصاص یافت و عملیات اجرایی این طرح به طول 16 کیلومتر طی روزهای آینده آغاز می‌شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی روز دوشنبه اظهار کرد: تجهیزات لازم برای اجرای این طرح توسط شرکت گاز استان همدان تهیه شده و شاهد مساعدت‌های بسیار خوب استاندار همدان، فرماندار فامنین و سایر مدیران اجرایی همچون شرکت شهرک‌های صنعتی هستیم.
حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: حل مشکلات این طرح کلان اقتصادی دو هزار هکتاری زمینه‌ساز اشتغال 30 هزار نفر در واحدهای مختلف تولیدی خواهد شد و مورد توجه جدی دولت است.
وی به مزیت‌های منحصربه‌فرد منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین اشاره کرد و گفت: با توجه به شاخص‌هایی همچون هم‌جواری با چند استان، سهولت دسترسی به بازارهای مصرف داخلی و خارجی و فراهم بودن زیرساخت‌ها، سرمایه‌داران را برای سرمایه‌گذاری در این مکان فرا می‌خوانیم.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علاوه‌بر این مزایا، دسترسی سریع و آسان به نقاط مختلف کشور از طریق خطوط ریلی و جاده‌ای و فاصله مناسب با پایتخت، از دیگر ویژگی‌های اختصاصی منطقه اقتصادی جهان‌آباد است که سرمایه‌گذاران را برای مشارکت در این منطقه ترغیب می‌کند.
به گفته وی در منطقه اقتصادی جهان‌آباد محدودیتی برای استقرار صنایع وجود ندارد و طیف گوناگونی از واحدهای تولیدی می‌توانند در آن مستقر شوند.
منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین نزدیک به 20 سال قبل در سفر رهبر معظم انقلاب به همدان مصوب شد و از آن زمان این منطقه برای آباد شدن تنگی و تلخی‌های بسیاری دیده، اما با اتفاق‌هایی که امسال رخ داد، قدری از غم و غصه‌هایش کاسته شده است.
مردادماه سال گذشته نیز علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در جریان سفر هیئت دولت به استان همدان، از منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد در فامنین بازدید کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات این شهرستان قرار گیرد.
محرابیان در این دیدار چهره به چهره که در محل فرمانداری شهرستان فامنین برگزار شد، ضمن اطلاع از مشکلات و دغدغه‌های این منطقه، دستورات لازم را درخصوص رفع آن‌ها صادر کرد.
تأسیس منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین با دو هزار هکتار مساحت در فروردین‌ماه سال 1388 به تصویب مجلس رسید.
این منطقه با داشتن ویژگی‌هایی همچون دسترسی به بازار عراق، هم‌جواری با قطب‌های صنعتی بزرگ و آزادراه کربلا، به‌عنوان شاهراه ارتباطی غرب کشور، نزدیکی به مرز خسروی و قابلیت اشتغال‌زایی برای حدود 30 هزار نفر، می‌تواند نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه استان ایفا کند و فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری است و درصورت حل مشکلات، رفع محرومیت منطقه را به دنبال خواهد داشت.
در روزهای گذشته نیز مدیران شرکت گاز استان همدان ضمن برگزاری نشست‌های تخصصی، اقدامات اولیه را در راستای اجرای این طرح بزرگ انتقال گاز انجام دادند.

شناسه خبر 71550