شناسه خبر:71552
1402/4/27 11:17:08
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خبر داد:

اهدای 14 هزار کتاب به 44 کتابخانه استان

سپهرغرب، گروه خبر - فاطمه صنیعی‌وحید: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از اهدای 14 هزار کتاب به 44 کتابخانه استان در قالب طرح «در مسیر دانایی بر بال کتاب»، خبر داد.

معصومه ابراهیمی‌هژیر صبح دوشنبه در آیین رونمایی و توزیع 14 هزار کتاب، اسباب بازی و سرگرمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان به مراکز کانون سراسر استان گفت: در آستانه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان سه میلیون جلد کتاب به مراکز کانون در سراسر کشور ارسال شد که سهم استان همدان 14 هزار و 615 جلد کتاب بود؛ امروز ساعت کانون به وقت کتاب‌خوانی کوک می‌شود.
وی افزود: کودکان و نوجوانان به یک مسیر نیاز دارند و آن مسیر دانایی است که در کتابخانه‌های کانون پرودش فکری کودکان و نوجوانان این راه باز می‌شود. همه فعالیت‌های کانون یا از کتاب شروع و یا به کتاب ختم می‌شود؛ ما تاکنون برای هر دو دانش‌آموز یک کتاب داشتیم و امروز این عدد به 1.3 دانش‌آموز می‌رسد. هیچ مجموعه‌ای همانند کانون نداریم که برای کودک و نوجوان به این شکل و با این قدمت، کار کند.
این مقام مسئول هدف اصلی از توزیع این کتاب‌ها را افزایش نرخ مطالعه در کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت: این کتاب‌های ارسالی شامل 90 عنوان کتاب است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان اعلام کرد: بعد از 20 سال امروز 14 هزار کتاب به نیابت از هشت هزار شهید استان همدان آمده که با نام و یاد شهدای استان گره خورده است.
ابراهیمی‌هژیر خطاب به کودکان و نوجوانان، گفت: مقام معظم رهبری تأکید ویژه بر کتاب‌خوانی کودکان از سنین پایین دارند و به گفته ایشان دوره نوجوانی برای مطالعه و یاد گیری، یک دوره طلایی است؛ بهترین کتاب‌ها را کتاب‌هایی می‌دانند که انسان را به سمت خداوند و ارزش‌های والا و انقلابی هدایت کند.
وی افزود: در میان این 14 هزار کتاب که قرار است به 44 کتابخانه در سراسر استان برود، کتاب‌هایی از زندگینامه نامداران ایران‌زمین به زبان کودک و نوجوان مانند شهید چمران، آیت‌الله بهجت، طاهره صفارزاده و غیره وجود دارد.
ابراهیمی‌هژیر گفت: کودکان و نوجوانان از همین سنین پایین به مطالعه خود نظم دهند و یک برنامه مطالعاتی مستمر داشته باشند؛ در این صورت است که آثار مطالعه در زندگی شخصی و اجتماعی آن‌ها دیده می‌شود.
در ادامه دبیر اجرایی کنگره هشت هزار شهید استان همدان نیز گفت: امسال 16 مهرماه سال جاری یک رویداد بزرگ فرهنگی در استان همدان رقم خواهد خورد که طی آن یک برنامه مفرح به‌نام فصل شیدایی برای کودکان و نوجوانان طراحی کرده‌ایم که گذشته انقلاب اسلامی را بازنمایی می‌کند؛ زیرا بیشتر جامعه هدف کنگره هشت هزار شهید کودکان، نوجوانان و جوانان هستند.
سردار مهدی فرجی ادامه داد: از 15 مردادماه به مدت 20 شب برنامه‌ای برای مردم استان همدان پیش‌بینی شده که هر شب دو ساعت برنامه رزمی در نمایشگاه بین‌المللی اجرا می‌شود؛ برای این منظور دوماه است کار آماده‌سازی محیط انجام می‌شود و سعی شده محیطی از جبهه، تل زینبیه و عملیاتی که شهدا در آن‌ها شرکت کرده‌اند، نمایش داده شود.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر این برنامه با همکاری مؤسسه فرهنگی و هنری اوج در شهرهای کربلا، نجف، دمشق، بیروت و موصل عراق برگزار می‌شود، افزود: این برنامه یادآوری می‌کند امنیتی که امروز به پاس رشادت‌های شهید سلیمانی به‌دست آمده را نباید فراموش کرد.
دبیر اجرایی کنگره هشت هزار شهید استان با بیان اینکه برنامه‌های خوبی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: نقاشی در بلوار ارم یکی از این برنامه‌ها بود که با استقبال بالا مواجه شد؛ هم‌زمان با برگزاری کنگره هشت هزار شهید سرود جمهوری اسلامی ایران با حضور هشت هزار کودک و نوجوان اجرا خواهد شد؛ درحال حاضر مجموعه گروه سرود، از کودکان و نوجوانان نقاط مختلف شهر داوطلب جذب می‌کند.
سردار فرجی با مورد خطاب قرار دادن خانواده‌ها، تأکید کرد: قدر این امنیت و آرامش را بدانید، درست است مشکلاتی وجود دارد، اما مشکلاتی که الان داریم، قابل قیاس با مشکلاتی که در عراق، لبنان، سوریه، افغانستان و یمن وجود دارند، نیست؛ اجازه ندهید دشمن ایمان و امید را از ما بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه مطالبه‌گری برخی افراد به قیمت زیر سؤال بردن ایمان و امید مردم است. امیدواریم با کمک خداوند بتوانیم ایمان و امید را همیشه در دل نوجوانان زنده نگه داریم.

شناسه خبر 71552