شناسه خبر:71559
1402/4/27 11:50:22

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم ایلام؛ هلیلان؛ سیروان؛ چرداول؛ ایوان؛ مهران؛ ملکشاهی و چوار در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 100 میلیارد ریال از طرف معاونت توسعه وزارت بهداشت برای پروژه‌های درمانی و بهداشتی استان خبر داد.

علی اکبر بسطامی روز دوشنبه اظهار کرد: طی چند روز گذشته با رایزنی با معاونان وزیر بهداشت، مصوبات خوبی برای توسعه امکانات؛ تجهیزات بهداشتی و درمانی در استان مصوب شده است.
وی از اختصاص 100 میلیارد ریال از طرف معاونت توسعه وزارتخانه برای پروژه‌های بهداشتی استان خبر داد و افزود: دستگاه‌های رادیوتراپی و پرتودرمانی توسط این معاونت پس از احداث ساختمان توسط دانشگاه علوم پزشکی ایلام اهدا می‌شود.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اعطای مجوز مرکز ام.آر.ای در کمیسیون ماده 20 به دو مرکز خصوصی متقاضی در شهرستان ایلام را از دیگر مصوبات عنوان کرد و یادآور شد: دستگاه ام.آر.ای برای بیمارستان رازی شهر ایلام خریداری شده و به محض ورود به کشور و وزارتخانه به استان تحویل داده می‌شود.
بسطامی تخصیص 12 دستگاه دیالیز به دانشگاه علوم پزشکی ایلام از محل منابع وزارتی را دیگر برنامه‌های دولت به‌منظور تقویت زیرساخت‌های درمانی ایلام برشمرد و تأکید کرد: موافقت اختصاص دستگاه‌های دیالیز به شهرستان ایلام متناسب با جمعیت نیز اخذ شده است.
وی اضافه کرد: دستور تهیه و اختصاص تجهیزات بیمارستان مرزی واقع در اورژانس مهران به‌منظور خدمات‌رسانی شایسته به زائران عتبات عالیات و مردم شهرستان نیز صادر شده است.
نماینده مردم ایلام گفت: زیرساخت‌های فیزیکی لازم برای راه‌اندازی دستگاه شتاب‌دهنده از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در راستای هماهنگی با معاونت توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز فراهم شده است.
بسطامی اظهار کرد: عملیات احداث مراکز منتخب شبانه‌روزی سیروان، هلیلان و چوار از ابتدای مردادماه (مراکز شبانه‌روزی به انضمام اورژانس پیش‌بیمارستانی و حضور چهار پزشک متخصص بالینی) به‌زودی آغاز می‌شود.
وی از تخصیص 30 میلیارد ریال برای تهیه وسایل سرمایشی خانه‌های بهداشت سیروان، هلیلان و چوار خبر داد و گفت: تجهیزات مورد نیاز سه مرکز هلیلان، چوار و سیروان از حوزه بهداشت استعلام و از محل بهبود استاندارد تخصیص می‌یابد.

شناسه خبر 71559