شناسه خبر:71564
1402/4/27 11:57:40

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: راه‌اندازی تعاونی مسکن ایثارگران باید از مجرای قانونی خود و در هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شود.

کیومرث حبیبی روز دوشنبه در جلسه ساماندهی گلزار شهدا و مسکن ایثارگران استان در سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه در گذشته در راه‌اندازی تعاونی‌های مسکن و سایر امور مربوط به ایثارگران از اسم ایثارگر و خانواده شهدا سواستفاده‌هایی شده است بنابراین در این حوزه هیچ کاری نباید بدون طی کردن مراحل قانونی و هماهنگی با بنیاد شهید انجام شود.
وی افزود: کارگروه ساماندهی گلزار شهدا و تأمین مسکن ایثارگران مصوبه قانونی دارد، بنابراین تحت هیچ شرایطی و در هیچ‌کدام از شهرهای ما بدون طی سازوکار با بنیاد شهید هیچ تعاونی مسکنی با نام ایثارگران راه‌اندازی نشود.
معاون امورعمرانی استاندار کردستان تأکید کرد: در این جلسه مصوب شود که تعاونی‌های مسکن موظف هستند تمام سازوکارهای خود را با بنیاد شهید هماهنگ کنند و در الحاق زمین، واگذاری زمین و هر نوع کار دیگری از طریق آن‌ها با ما در ارتباط باشند.
حبیبی اضافه کرد: ما هم این مصوبه را در شورای دستگاه‌های نظارتی ارائه خواهیم کرد و هرجایی که حق و حقوق است بیشتر هم پرداخت شود، اما هرجایی که سوءاستفاده شده، جلوی قضیه گرفته شود.
وی در ادامه به ساماندهی گلزار و مزارهای مطهر شهدا اشاره کرد و گفت: این مسئله را در تخصیص بودجه و اعتبارات در اولویت قرار می‌دهیم، ضمن اینکه شهرداری‌ها نیز با امکاناتی که در اختیار دارند و توانایی‌ها و نظارت بیشتر، مرمت و بازسازی این گلزارها را برعهده می‌گیرند.
وی اظهار کرد: در این راستا نیز سازمان شهرداری‌ها و یا سازمان برنامه و بودجه ردیفی را در بودجه‌های سنواتی شهرستان‌ها قرار داده و در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند.
در این جلسه همچنین مصوب شد که تعدادی از قبور شهدا که تحویل شهرداری‌ها نشده است در اختیار آن‌ها قرار گیرد و همچنین مقرر شد بنیاد مسکن در روستاهایی که حتی یک قبر شهید هم دارد طرح هادی را انجام دهد.

شناسه خبر 71564