شناسه خبر:71566
1402/4/27 11:59:42

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از آمادگی کامل این دانشگاه برای ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی در همایش عظیم اربعین خبر داد و گفت: امسال دو اتاق سرد سیار در نقطه صفر مرزی استقرار می‌یابد که به صورت 24 ساعته فعال خواهد بود.

سمینار سلامت در اربعین با حضور رییس دانشگاه، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، رییس سازمان نظام پزشکی استان، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه‌، مدیران ستادی و دیگر مسؤولان مربوطه در آمفی تئاتر بیمارستان امام رضا(ع) در حال برگزاری است.در این سمینار سه روزه، چگونگی حفظ سلامت زائرین به ارائه دهندگان خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین امسال، آموزش داده خواهد شد.
قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی در همایش عظیم اربعین 1402، خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) را وظیفه خود می‌داند و با تمام توان در این همایش عظیم حضور خواهد داشت و همه همکاران ما اعم از بهداشتی، درمانی و اورژانس با جان و دل به زائران خدمات لازم را ارائه می‌دهند چرا که عشق به امام حسین (ع) از دیرباز در دل مردمان این دیار شعله‌ور است.
وی تصریح کرد: ظرفیت و زیرساخت‌های خوبی در استان برای پذیرش زوار در مرز خسروی داریم و تمام خدمات ارائه شده به زائران در مرز خسروی به صورت رایگان انجام می‌شود و حدود یک‌هزارنفر در مجموع در مرز خسروی جهت ارائه خدمت به زائران مستقر خواهند شد.
وی تصریح کرد: مهمترین وظیفه دانشگاه در اربعین تامین سلامت زوار است، سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در این خصوص انجام شد و امسال نیز با برنامه ریزی‌های صورت گرفته خدمات بهداشتی و درمانی به بهترین نحو ممکن به زائران ارائه خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: از مشکلات بزرگی که در سال گذشته با آن مواجه بودیم،گرمازدگی تعداد هزار نفر از زائران بود که با وجود آمبولانس‌ها و درمانگاه‌ها مشکل خاصی پیش نیامد و تعداد زیادی از بیماران نیاز به سرم‌تراپی و اتاق‌های سرد و دیگر اقدامات موثر در گرمازدگی داشتند که انجام شد و خوشبختانه هیچ مورد فوتی براثر گرمازدگی نداشتیم.
وی یادآور شد: امسال دو اتاق سرد سیار در نقطه صفر مرزی استقرار می‌یابد که به صورت 24 ساعته فعال خواهد بود، همچنین یک درمانگاه ویژه در فاصله 500 متری از مرز خسروی و با اعتبار 50 میلیارد تومان در دست ساخت است که خدمات تخصصی و درمانی را به زائران ارائه خواهد داد.
محمدی گفت: دو بیمارستان سیار سپاه و ارتش و یک اورژانس نیز توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی استان در مرز خسروی آماده و تجهیز خواهد شد.
وی بیان کرد: بیش از 100 دستگاه آمبولانس و دو بالگرد جهت انتقال سریع بیماران در نقاط مختلف جاده‌ای در مسیر زائران به ویژه در مرز خسروی مستقر خواهند بود.
محمدی تصریح کرد: بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های مسیر تردد زائران اربعین نیز در قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، اسلام آبادغرب و کنگاور در آمادگی کامل هستند و تمامی اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم صورت خواهد گرفت و این بیمارستان‌ها از نظر تجهیزات و نیروی متخصص به ویژه متخصص بیهوشی تقویت خواهند شد.
به گفته این مسؤول، موکب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کربلا نیز خدمات بهداشتی درمانی لازم را به زائران در آن سوی مرز ارائه خواهد داد.
وی افزود: همایش اربعین یک همایش عظیم است و با توجه به تردد زائران از مرز خسروی و اینکه بیش از 90 درصد زائرانی که از مرز مهران در این همایش عظیم شرکت می‌کنند از استان کرمانشاه می‌گذرند، بیشترین خدمات بهداشتی درمانی به عهده استان کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود.
محمدی گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر اندیشیده شده برای ارائه خدمات به زایران اربعین حسینی (ع) در حوزه بهداشت و درمان آمادگی لازم را داریم و امیدوارم امسال نیز بتوانیم خدمات خوبی را به زائران ارائه دهیم و سلامت آن‌ها را به خوبی حفظ کنیم.
*مراسم عظیم اربعین اتحاد امت اسلامی را به دنیا نشان می‌دهد
حجت‌الاسلام محبی، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: سه واقعه بزرگ عید غدیر خم، میلاد منجی عالم بشریت امام زمان (عج) و همایش عظیم اربعین در حال جهانی شدن هستند و در تمام دنیا این سه واقعه روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: حماسه عاشورا حادثه‌ای بود که سبب تحول در اسلام شد، حادثه‌ای که درس بزرگ ایستادگی در برابر دشمن و تلاش برای احیای امر به معروف و نهی از منکر را تا همیشه تاریخ به بشریت داد.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال‌هاست حضور میلیونی دلدادگان حسینی در مراسم اربعین بازتاب جهانی را به همراه دارد و اتحاد امت اسلامی را به دنیا نشان می‌دهد.
وی گفت: سال‌ها اجازه برگزاری مراسم اربعین به این شکل داده نمی‌شد، اما طی سال‌های اخیر ملت‌های مسلمان از هر شهر و دیار و با هر گویش و ملیتی خود را به پیاده‌روی اربعین می‌رسانند تا در این همایش عظیم حضور یابند.
محبی خاطرنشان کرد: اگرچه دشمنان سعی در کمرنگ نشان دادن این حضور گسترده و اجتماع بزرگ دارند، اما شاهدیم که خیل عظیم زائران حسینی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر شدن این مراسم، فتنه دشمن را خنثی می‌کند.
وی گفت: خدمت به زائران اربعین اجر و پاداش بسیار بالایی دارد و یک افتخار برای همه ما محسوب می‌شود و امیدواریم بتوانیم با جان و دل و به بهترین شکل ممکن خدمات بهداشتی درمانی لازم به این عزیزان ارائه کنیم و میزبان خوبی برای زائران ابا عبدالله الحسین (ع) باشیم.

شناسه خبر 71566