شناسه خبر:71599
1402/4/28 08:59:50

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به مشکلات اخیر در بحث افت فشار آب در شهر ایلام، گفت: خط انتقال آب «گل گل» ایلام برای تعویض به 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

پرویز ناصری روز سه‌شنبه اظهار کرد: مشکلاتی که در خط انتقال آب چشمه گل‌گل به شهر ایلام وجود دارد گاهی اوقات باعث افت فشار و قطعی آب در بعضی از مناطق شهر ایلام می‌شود.
وی بیان کرد: طرح جابجایی خط انتقال اصلی چشمه گل‌گل از زیر منازل مردم در ضلع کمربندی شرقی ایلام و افزایش استحصال آب از این چشمه اجرا و به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی از قول وزیر نیرو برای اختصاص 700 میلیارد تومان اعتبار به‌منظور اصلاح شبکه‌ آب‌رسانی شهر ایلام خبر داد و افزود: جنس بیشتر این لوله‌ها از نوع آزبست بوده که منسوخ شده و اتصالات آن در بازار وجود ندارد و دلیل طولانی شدن رفع بعضی از شکستگی‌ها، پیدا نشدن اتصلات آن در استان است.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام با تأکید بر اینکه شهر ایلام 230 هزار مشترک آب و حدود 90 هزار مشترک فاضلاب دارد، تصریح کرد: سه منبع شامل سد ایلام با دبی 600 لیتر در ثانیه، چشمه‌های گل‌گل با 404 لیتر در ثانیه و 11 چاه سطح شهر با دبی حدود 180 لیتر در ثانیه و در مجموع با یک هزار و 170 لیتر در ثانیه آب شهر ایلام را تأمین می‌کنند.
ناصری با تأکید بر اینکه 70 درصد منابع تأمین آب استان ایلام از منابع زیرزمینی و 30 درصد هم سطحی است، افزود: سالانه 64 میلیون مترمکعب در کل استان مصرف آب داریم که حدود 50 درصد آن در شهرستان ایلام مصرف می‌شود.
وی با بیان اینکه در کل استان، 12 مرکز شهرستان و هشت شهر با 577 روستا داریم، اظهار کرد: این شرکت برای تأمین آب مناطق مختلف استان و همچنین شهر ایلام برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت در دستور کار دارد.
مدیرعامل آبفای استان ایلام در خصوص برنامه‌های بلندمدت شرکت نیز گفت: طبق برنامه بلندمدت قرار است، آب شهرهای ایلام، سرابله و سیروان از طریق سد چناره، شهرهای مهران، دهلران و چوار از طریق سامانه گرمسیری و شهرهای بدره، دره‌شهر و آبدانان از طریق سد سیکان تأمین شود.

شناسه خبر 71599