شناسه خبر:71633
1402/4/29 08:41:04
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی:

جهاد دانشگاهی برنامه‌های خوبی برای حمایت از نخبگان دارد

سپهرغرب، گروه خبر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی برنامه‌ریزی خوبی برای حمایت از نخبگان و هدایت آن‌ها در جهت کمک به تشکل‌های دانش‌بنیان دارد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، کیومرث سرمدی با ارزیابی مثبت از دستاوردهای 43 ساله جهاد دانشگاهی، بیان کرد: اگر بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را به‌عنوان الگو، مد نظر قرار دهیم، نگاه و توجه به جوانان و به‌ویژه جوانان نخبه و صاحب فکر، ازجمله اهداف مهم برای جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: همواره دشمنان و استکبار در توطئه‌هایشان نه‌فقط نسبت به ایران، بلکه نسبت به جوامع دیگر دو هدف را مد نظر قرار می‌دهند تا حد امکان بتوانند با ایجاد جاذبه‌های آن‌چنانی جوانان خلاق، باسواد و نخبه را مجبور به مهاجرت و جذب کنند و از طریق بسته‌های فرهنگی مخرب و شبیخون فرهنگی که دارند، جوانان را مورد هدف قرار دهند.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نهادهایی مانند جهاد دانشگاهی محور خوبی هستند و برنامه‌ریزی مناسبی در جهت حمایت از نخبگان و هدایت آن‌ها و به‌نوعی کمک به تشکل‌های دانش‌بنیان دارند.
سرمدی عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف سالی که تحت عنوان «رشد تولید و مهار تورم» مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، باید به‌نحوی حرکت کنیم که مردم این دستاوردها را احساس کنند و بر این اساس نقش جهاد دانشگاهی بسیار مهم و مؤثر است.
وی تأکید کرد: ان‌شاءالله در سایه مقررات جدید و حمایت‌های مجلس و دولت و دیده شدن اهداف این نهاد در برنامه هفتم توسعه، بتوانیم فتح قله‌های پیشرفت توسط جهاد دانشگاهی را بیشتر شاهد باشیم.

شناسه خبر 71633