شناسه خبر:71642
1402/4/29 08:50:24
شهردار همدان در دیدار با سرپرست جدید راه و شهرسازی همدان:

برحسب وظیفه و توان، دولت را در تولید مسکن یاری می‌کنیم

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان در دیدار با سرپرست جدید راه و شهرسازی همدان ابراز کرد: برحسب وظیفه و توان، دولت را در تولید مسکن یاری می‌کنیم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی در دیدار مدیران شهری با سرپرست جدید راه و شهرسازی استان همدان درخصوص پیشبرد سیاست‌های دولت در زمینه نهضت ملی مسکن، بازآفرینی و تولید مسکن، ضمن تبریک، عنوان کرد: همواره پیوند ناگسستنی بین شهرداری و راه و شهرسازی وجود دارد و خوشبختانه مدیران گذشته در حد توان همراهی و همکاری لازم را با شهرداری داشته‌اند.
وی با بیان اینکه این دو مجموعه به‌لحاظ کاری مشترکات زیادی دارند، افزود: انشاالله با توجه به آشنایی مدیریت جدید با همدان، شهرداری و سایر مجموعه‌های مرتبط با حوزه مسکن و عمرانی، شاهد تحولات خوبی در بخش رشد مسکن و توسعه شهر همدان باشیم.
این مقام ارشد مدیریت شهری موضوع مسکن را از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان و شهروندان دانست و تصریح کرد: شهرداری همدان تلاش می‌کند در راستای وظایف خود در مباحث تفکیک و الحاق املاک، دولت را در حوزه تولید و رشد مسکن یاری کند.
حسینی بر تقویت تعاملات راه و شهرسازی و شهرداری همدان تأکید و عنوان کرد: باید در جلسات مشترک فنی و تخصصی مسائل مربوط به بازآفرینی، سرانه‌‌های فضای سبز و تعیین تکلیف املاک مطرح و حل شوند تا منافع و خیر آن نصیب شهر و شهروندان همدانی شود.
شهردار همدان به حجم بالای کار این دو مجموعه اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست مدیریت شهری در تسهیل امور شهر و شهروندان، سیستم یکپارچه شهرسازی در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه قدم‌های خوبی در ساده‌سازی فرآیندهای صدور پروانه ساختمانی و تسهیل امور شهروندان برداشته شده است.
حسینی خواستار همکاری بیشتر نظام مهندسی ساختمان استان همدان و راه‌اندازی پنجره واحد شد و افزود: با توجه به اینکه شهرداری با سیاست‌های دولت در افزایش تولید و کاهش معضلات مسکن همگام است، امیدواریم با همکاری دستگاه‌های متولی قدم‌های خوبی در کاهش این معضل برداشته شود.
در ادامه این دیدار سرپرست جدید راه و شهرسازی استان همدان با تقدیر از خدمات شهرداری در حوزه توسعه و عمران شهر همدان، عنوان کرد: همکاری راه و شهرسازی با شهرداری در حوزه پیشبرد اهداف و برنامه‌های بازآفرینی و تولید مسکن باید بیش از این تقویت یابد تا این نهال نوپای تولید مسکن به ثمر برسد.
مجید صالحی‌امیر تولید مسکن را از مهم‌ترین مسائل کشور برشمرد و تصریح کرد: تولید مسکن علاوه‌بر اشتغال‌آفرینی گسترده‌ای که دارد، موجب عرضه بیشتر و پاسخ به تقاضاهای انباشته‌شده می‌شود که از مهم‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.
این مقام مسئول در حوزه راه و شهرسازی حل مشکل مسکن را بدون همکاری و همراهی شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی غیر ممکن دانست و افزود: باید دست به دست هم بدهیم با تسهیل‌گری و کاهش کاغذبازی اداری توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، معضل مسکن حل و جهاد مسکن محقق شود.
وی با بیان اینکه مردم انتظار خدمت و تحقق وعده‌های داده‌شده را دارند، اظهار کرد: برنامه‌های خوبی برای تولید مسکن در داخل و خارج از بافت‌های فرسوده پیش‌بینی شده و باید به روش‌های قانونی کمک کنیم این مهم محقق شود.
این مقام مسئول افزود: در جلسات مختلف انتظار داریم مدیران برای توسعه و رشد همدان سطح توقعات خودشان را بالا ببرند تا اهداف بلندمدت و کلان محقق شود.

شناسه خبر 71642