شناسه خبر:71647
1402/4/29 08:57:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: 350 هیئت مذهبی در دهه نخست محرم با برنامه‌های مختلفی همچون عزاداری، سخنرانی و روضه‌خوانی در این شهرستان فعالیت دارند که محور اصلی آن برگزاری کنگره هشت هزار شهید والامقام استان، معرفی شهدا و قرائت وصیت‌نامه شهیدان است.

حجت‌الاسلام «روح‌الله نجفی‌مقدم» روز چهارشنبه اظهار کرد: با توجه به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان، مقرر شد در برنامه عزاداری‌های هیئت‌های مذهبی این شهرستان به مباحث معرفی شهدا و قرائت وصیت‌نامه یک شهید پرداخته شود.
وی با بیان اینکه 220 نفر از روحانیان و مبلغان در ایام محرم به نقاط مختلف این شهرستان اعزام می‌شوند، افزود: این مبلغان با هدف تببین قیام عاشورا، سخنرانی و پاسخگویی به سؤالات دینی فعالیت دارند و 200 مداح نیز در برنامه‌های ایام محرم فعالیت می‌کنند.
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در 70 نقطه این شهرستان را از دیگر برنامه‌های دهه اول محرم عنوان و بیان کرد: در آیین‌های همایش شیرخوارگان 70 مداح و 50 نفر از روحانیون برای برگزاری مراسم عزاداری، مداحی و سخنرانی، حضور دارند.
حجت‌الاسلام نجفی‌مقدم یادآور شد: در دهه اول محرم ایستگاه‌های صلواتی در سطح این شهرستان با محوریت حضور نوجوانان در مساجد، هیئت‌های مذهبی و محلات برپا می‌شود.
وی گفت: برای تهیه و توزیع نذورات هیئت‌های مذهبی نیز طبق هماهنگی با جهاد کشاورزی، اقلام مورد نیاز نذورات هیئت‌ها در اختیار برگزارکنندگان موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی قرار خواهد گرفت و تلاش کردیم این روند تسهیل شود.
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر برپایی نماز ظهر عاشورا به‌صورت منسجم در سایر مساجد و حسینیه‌ها در مناطق مختلف شهری و روستایی، برپایی محافل قرآنی، نشست‌های بصیرتی، حلقه‌های معرفتی در مساجد، ختم قرآن و هدیه به روح امام حسین (ع) و یاران شهیدش، محتواسازی در فضای مجازی، برپایی روضه‌های خانگی و برپایی اجتماعات تاسوعا و عاشورا را از دیگر برنامه‌های ایام محرم در ملایر برشمرد.
حجت‌الاسلام نجفی‌مقدم با بیان اینکه در راستای برپایی برنامه‌های منسجم و منظم دهه اول محرم هماهنگی‌های لازم با نهادها و ادارات این شهرستان انجام شده، افزود: جلسات متعددی با روحانیون، مسئولان هیئت‌های مذهبی و برگزارکنندگان مراسم‌های محرم تشکیل و توصیه‌های لازم گوشزد شده است.
وی یادآور شد: برای رفاه حال مردم و شهروندان، به هیئت‌های مذهبی توصیه‌های لازم شده که ساعت 23 شب عزاداری‌های خود را به اتمام برسانند.
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر محرم را یکی از اتفاقات مهم و اثرگذار در انقلاب اسلامی و یک اقدام فرهنگی، اثرگذار و مردمی دانست و اظهار کرد: رمز ماندگاری محرم این است که هرساله با قوت، قدرت و انسجام بیشتری شکل می‌گیرد و به‌عنوان یک حرکت مردمی، همه مردم به این موضوع اهتمام داشته و مدیریت کار به دست آنان است.
حجت‌الاسلام نجفی‌مقدم تأکید کرد: امام راحل در بیان ویژگی‌ها و جایگاه محرم فرمود «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» و هرسال پُرشورتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.
وی افزود: طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب که فرمودند «ایمان و امید باید در جامعه تزریق شود»؛ امسال دهه محرم و اربعین به همت مجموعه‌های فرهنگی، مردمی، هیئت‌های مذهبی و مساجد، این ایمان و امید تقویت خواهد شد.
حجت‌الاسلام نجفی‌مقدم یادآور شد: یکی از تأکیدات در ایام محرم بصیرت‌افزایی و روشنگری است که در این راستا مسئولان هیئت‌ها، سخنرانان و ارکان هیئت خادمین، موضوع بصیرت‌افزایی را در دستور کار قرار داده و چهار گروه فرهنگی و تبلیغی از قم به این جهت در مناطق مختلف شهرستان حضور پیدا می‌کنند.
بیش از 350 هیئت مذهبی در شهرستان ملایر فعالیت می‌کنند.

شناسه خبر 71647