شناسه خبر:71723
1402/4/31 12:52:29

امام جمعه سنندج گفت: ارادت مردم کردستان به اهل بیت (ع) انکارناپذیر است و یکی از افتخارات مردم اهل سنت کردستان این است که هرگز نام و عشق امام حسین(ع) را از خود و زندگی‌شان دور نکرده‌اند.

ماموستا فایق رستمی در دیدار با شوراهای افتاء و روحانیت و ائمه جمعه استان کردستان، ضمن تسلیت ماه محرم به تمام مسلمانان اظهار کرد: امام حسین (ع) اسوه اخلاق، کرامت، شرافت، سخاوت و الگوی جامعه بشریت است و بزرگان اهل‌سنت در مورد علاقه و محبت به امام حسین (ع) اشعار زیادی سروده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در دین اسلام و نزد پیامبر مکرم اسلام از چنان جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند که می‌فرمودند «دوست داشتن حسنین به معنای دوست داشتن و محبت به من است».

امام جمعه سنندج عنوان کرد: ارادت مردم کردستان به اهل بیت (ع) انکارناپذیر است و یکی از افتخارات مردم اهل سنت کردستان این است که هرگز نام و عشق امام حسین (ع) را از خود و زندگی‌شان دور نکرده‌اند.

ماموستا رستمی ادامه داد: در عالم اسلامی بزرگوارانی پا به عرصه وجود و هستی گذاشتند که در ابتدا با تحصیل و کوشش و قبول رنج و سختی بدون امکانات با باور به ذات حق تعالی و محبت اهل معرفت، عرفان و کرامت توانستند این مسیر را به سرانجام برسانند.

وی، با اشاره به اینکه ماموستاها و روحانیون با استفاده از حدیث نبوی باید راه و مسیر رسول‌الله و انبیا را ادامه دهند، بیان کرد: در طول تاریخ ماموستایان اهل سنت با نبود امکانات و شرایط سخت با صبر و درایت و عقلانیت مردم را به دین مبین اسلام دعوت می‌کردند.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: امام جعفر صادق (ع) می‌فرمایند، سه چیز شکایت به نزد خدای عزوجل برند یکی مسجد ویران که مردمش در آن نماز نمی‌خوانند، ماموستای که میان مردم رنج و صبر دارد و مورد اذیت قرار بگیرد و قرآن آویخته که گرد بر آن نشیند و کسی آن را قرائت نکند.

ماموستا با اشاره به اینکه روحانیون با وجود تمام مشکلات سنگر وحدانیت را ترک نکرده‌اند، افزود: علما در طول تاریخ با صبر مردم را به سوی سنگر عبودیت، وحدانیت، اتحاد و وحدت دعوت می‌کنند.

امام جمعه سقز نیز در این دیدار اظهار کرد: خداوند در قرآن فرموده حج بر مسلمانانی که استطاعت مالی دارند، واجب است.

ماموستا ابن‌الخیاط بیان کرد: امسال 67 کاروان حج با 10 هزار نفر از اهل سنت از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و هرمزگان در این سفر حضور داشتند.

وی عنوان کرد: امسال حجاج ایرانی با عزت و احترام مورد استقبال قرار گرفتند و تمام خدمات باکیفیت بسیار عالی انجام شد.

 

 

شناسه خبر 71723