شناسه خبر:71727
1402/4/31 12:55:42

رئیس بنیاد علوی گفت: ساخت یک هزار و 400 واحد برای محرومین در کردستان برنامه‌ریزی شده که یک هزار واحد آن با مشارکت بنیاد مسکن احداث می‌شود و تاکنون 560 واحد آن به بهره‌برداری رسیده است.

وحید خاوئی در جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور روسای بنیاد مستضعفان و بنیاد میکن در سالن پیامبر اعظم در سنندج برگزار شد اظهار کرد: بنیاد علوی چند سال است که در کردستان و به‌صورت ویژه فعالیت‌های مختلف محرومیت‌زدایی را در شهرستان سروآباد شروع کرده است.

به گفته وی، در شهرستان سروآباد به‌عنوان پایلوت بنیاد علوی در حوزه اصلاح آب شرب، اجرای فاضلاب روستایی و ایجاد راه روستایی به‌صورت ویژه ورود پیدا کرده و کارهای خوبی انجام داده است.

رئیس بنیاد علوی با بیان اینکه این بنیاد در راستای اجرای پروژه‌های مختلف در مجموع 400 میلیارد تومان هزینه کرده است، گفت: این میزان اعتبار در قالب کمک‌های مالی و اعتباری و فعالیت‌های عمرانی توسط بنیاد علوی در استان هزینه شده است.

به گفته خاوئی، بیش از 180 میلیارد تومان از این میزان اعتبار خاصتا در شهرستان سروآباد هزینه شده و اتفاقات خوبی را رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان یک هزار و 400 واحد برای محرومین احداث می‌شود، گفت: یک هزار واحد با مشارکت بنیاد مسکن احداث می‌شود که 560 واحد آن تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: احداث 77 واحد برای مددجویان کمیته امداد را با این نهاد برنامه‌ریزی کرده‌ایم که 30 واحد کاملا به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس بنیاد علوی افزود: 340 واحد مسکونی برای خانواده‌های پرمعلول که از طریق بهزیستی شناسایی و معرفی شده‌اند در حال ساخت است که 200 واحد آن به بهره برداری رسیده است.

خاوئی خاطرنشان کرد: بنیاد علوی برای ساخت مسکن محرومین در شهرها 150 میلیون تومان و در روستاها 100 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

وی اذعان کرد: بنیاد علوی در دوره‌های مختلف بسته‌های غذایی و معیشتی برای اقشار نیازمند اختصاص می‌دهد که در سال گذشته 65 هزار بسته حمایتی در بین نیازمندان کردستان توزیع کرده است.

این مسئول گفت: در یک مرحله 23 هزار بسته لبنی تهیه و در اختیار نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد برای توزیع بین نیازمندان قرار گرفت.

خاوئی عنوان کرد: در راستای کمک‌ به خانواده‌های پرنوزاد، جدای از کمک به تهیه مسکن، در زمینه کمک‌معیشتی هم حمایت شده‌اند.

 

شناسه خبر 71727