شناسه خبر:71849
1402/5/3 09:16:57

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: یک پایگاه سیار امدادی در میدان شهدای اراک با تداوم آلودگی هوا برای ارایه خدمات به بیماران تنفسی استقرار یافت.

«بهروز ایران‌نژاد» روز دوشنبه افزود: تداوم آلودگی هوا در اراک اورژانس 115 را به حالت آماده باش درآورده است.

وی بیان کرد: در پی افزایش مجدد غلظت آلودگی هوا در کلانشهر اراک یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای رسیدگی به بیماران تنفسی در میدان شهدای اراک مستقر است تا در شرایط اضطرار به بیماران قلبی و تنفسی رسیدگی شود.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، از مردم خواست به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا از حضور در فضای باز خودداری کنند و در منازل بمانند.

ایران‌نژاد اظهار کرد: کارشناسان فوریت‌های پزشکی اتوبوس آمبولانس علاوه بر خدمات دهی تخصصی به مراجعان، برای در اختیار قرار دادن ماسک به مردم نیز از آمادگی لازم برخوردارند.

وی یادآور شد: 132 نفر در اراک بر اثر آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار در روز گذشته (یکشنبه) به مراکز درمانی مراجعه کردند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: در شرایط آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار باید همه افراد به ویژه بیماران قلبی و تنفسی از ماسک مناسب استفاده کنند و از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

آلودگی هوا از ابتدای هفته جاری تاکنون در روزهای شنبه 31 تیرماه و دوشنبه دوم مردادماه جاری، ادارات و بانک‌های استان مرکزی را به تعطیلی کشاند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 28 روز و سال گذشته 138 روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

 

شناسه خبر 71849