شناسه خبر:71973
1402/5/8 10:31:56

سپهرغرب-گروه خبر:سرپرست شرکت غله ایلام با اشاره به تمهیدات این اداره کل برای اربعین 1402 گفت: 15 هزار کیسه آرد برای ایام پیش رو ذخیره سازی و تأمین شده است.

علی رضایی روز شنبه اظهار کرد: تمهیدات لازم از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام برای اربعین سال جاری در بخش‌های مختلف اندیشیده شده و با آمادگی کامل به استقبال این کنگره عظیم در استان به‌عنوان خادم زوار اربعین خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در ایام اربعین 10 هزار کیسه آرد به استان ایلام اختصاص یافته بود، گفت: امسال 15 هزار کیسه آرد برای ایام اربعین در ایلام در نظر گرفته شده است.

سرپرست شرکت غله استان ایلام تأکید کرد: همچنین در بحث تأمین شکر، برنج و دیگر مایحتاج عمومی مردم و زوار اربعین نیز مشکلی در استان وجود ندارد و به اندازه کافی ذخیره‌سازی صورت گرفته است.

رضایی با اشاره به آخرین وضعیت خرید گندم در ایلام نیز افزود: تاکنون 316 هزار تن گندم در استان خریداری شده که 90 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت و مابقی نیز به تدریج در حال واریز است.

سرانه مصرف آرد در استان ایلام بالای 13 کیلوگرم است، در حالیکه آمارها سرانه مصرف کشوری را 8.2 کیلوگرم اعلام می‌کند.

بیش از 60 درصد تردد زوار اربعین از طریق مرز مهران انجام می‌شود و امسال پیش‌بینی شده بیش از چهار میلیون زائر از مرز مهران تردد کنند.

 

شناسه خبر 71973