شناسه خبر:71995
1402/5/8 12:09:45

سپهرغرب - گروه خبر:رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان همدان آمادگی انتقال تجارب روش‌های نوین آبیاری به کشور عراق را دارند.

مجید کزازی پیش از ظهر روز گذشته در نشست با مدیرعامل سهامی عام آب و فاضلاب عراق با اشاره به ظرفیت‌های خوب همکاری ایران و عراق، اظهار کرد: مسئولان و مردم ایران علاقه‌مند به حضور شرکت‌ها و تولیدات ایرانی در عراق هستند؛ چراکه فرهنگ و تاریخ مشترک باهم دارند.

وی افزود: ایران و عراق علاوه‌بر همسایگی خود در بسیاری از مشکلات ازجمله کمبود منابع آبی و مشکلات درخصوص ریزگردها، دارای موضوعات یک‌سانی بوده و با چالش‌هایی مواجه شده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری همدان خاطرنشان کرد: با کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، فرسایش خاک ایجاد می‌شود که به همین منظور فناوری می‌تواند در جهت رفع این مشکل کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه کشور ایران از فناوری روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی استفاده کرده است، تصریح کرد: پارک علم و فناوری همدان دارای شرکت‌هایی با ظرفیت بالا در زمینه الگوی کشت محصولات کشاورزی و زه‌کشی و سیستم آبیاری تحت فشار است که می‌تواند کشور عراق را در این زمینه یاری دهد.

کزازی با بیان اینکه 293 واحد فناور و 40 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری همدان مستقر هستند، اظهار کرد: پارک علم و فناوری همدان از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش آب برای ارتقای روش‌های نوین سیستم‌های آبیاری و اجرای پروژه‌ها انتقال آب استقبال می‌کند.

وی تصریح کرد: در حوزه سامانه‌های نوین آبیاری می‌توانیم به کشورهای همسایه صادرات داشته باشیم.

 

شناسه خبر 71995