شناسه خبر:72019
1402/5/9 09:54:29

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده قرارگاه نجف غرب کشور با تقدیر از پیگیری‌های استاندار کرمانشاه در راستای اجرای پروژه جاده برکت به منظور جداسازی مسیر تردد زوار اربعین و ترانزیت کالا در مرز خسروی، گفت: اجرای پروژه بزرگراه برکت در این مرز، یک کار بسیجی و جهادی است.

نشست ستاد استانی اربعین به ریاست استاندار کرمانشاه با حضور کمیته‌های 18‌گانه در پایانه مرزی خسروی برگزار شد.تکمیل 7 طرح عمرانی و افتتاح ساختمان اورژانس با 2 هزار مترمربع زیربنا در مرز خسروی تا قبل از شروع مراسم اربعین، افزایش ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و استفاده از ظزفیت‌های استان‌های معین برای میزبانی شایسته از زائران اربعین از مهمترین مصوبات این نشست بود.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در این نشست، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های جدی مدیریت ارشد استان برقراری همزمان تردد مسافری و ترانزیت کالا از مرز خسروی است.

وی افزود: با توجه حجم تردد بالای زوار از مرز خسروی در ایام اربعین، بخشی از حجم کالای ترانزیتی این مرز از طریق مرزهای استان به کشور عراق ارسال می‌شود.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: براساس مصوبه ستاد اربعین استان مقرر شد کالاهای فاسدشدنی مانند میوه و تره بار از طریق پرویزخان و سومار صادر شوند و سازمان صنعت و معدن هم موظف شد این موضوع را برای تجار و بازرگانان داخل و خارج از استان اطلاع‌‌رسانی کند تا صادرکنندگان بتوانند برای آن ایام برنامه‌ریزی کنند‌.

وی از جاده برکت به عنوان یک پروژه ماندگار در حوزه زیرساخت‌‌های ترانزیتی استان نام برد و گفت: این مسیر به صورت 4 خطه در حال احداث است و در ایام اربعین و ساعات کم تردد زوار، از این مسیر برای عبور کامیون‌های ترانزیتی استفاده می‌کنیم.

صحرایی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: در ستاد اربعین استان تلاش می‌کنیم با همکاری، همدلی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلف کارها را خیلی سریع پیگیری کنیم.

افزود: خوشبختانه بیشتر پروژه‌های حوزه اربعین از پیشرفت مناسبی برخوردار هستند و تا پیش از اربعین به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی در ادامه به دیدار اخیر با استاندار دیالی اشاره کرد و گفت: در دیدار اخیر با استاندار دیالی، توافقات بسیار خوبی با محوریت اربعین صورت گرفت.

وی در ادامه با دعوت از زوار حسینی برای تردد از مرز خسروی، گفت: عزیزانی که در استان مبدا امکان انتخاب خسروی به عنوان مرز خروجی برای ایام اربعین برای آن‌ها فراهم است با آرامش و اطمینان کامل این مرز را انتخاب کنند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی و جاده‌ای برای یک میزبانی آبرومند فراهم است.

تقدیر فرمانده قرارگاه نجف غرب کشور از استاندار کرمانشاه

سردار محمدنظر عظیمی، فرمانده قرارگاه نجف غرب کشور با تقدیر از پیگیری‌های استاندار کرمانشاه در زمینه رفع مشکلات پروژه‌های مهم استان، عنوان کرد: مراجعه استاندار کرمانشاه به وزرای کابینه و گرفتن موافقت‌های قانونی لازم برای اجرای پروژه بزرگراه برکت در مرز خسروی یک کار بسیجی و جهادی است.

وی افزود: اگر این پیگیری ویژه انجام نمی گرفت این پروژه مهم عملا متوقف شد‌.

فرمانده قرارگاه نجف غرب کشور خاطرنشان کرد: با اینکار مقدمات قانونی لازم برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه و اتمام آن تا پیش از ایام اربعین حسینی فراهم شد.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در فرصت باقی‌مانده تا ایام اربعین با استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها این پروژه مهم ترانزیتی را به پایان برسانیم.

شناسه خبر 72019