شناسه خبر:72077
1402/5/10 12:16:52
دبیر اجرایی کنگره هشت هزار شهید استان همدان:

یادواره شهدای رسانه برای معرفی شهدای این حوزه برگزار خواهد شد

سپهرغرب - گروه خبر: شهره کرمی- خواهر شهید احسان‌الله تقی‌پور فرد با بیان اینکه برادرم در بخشی از وصیت‌نامه خود بیان کرده که اگر خداوند شهید حسابمان کند قبول است، گفت: برادرم در انجام همه کارهای خود توجه ویژه‌ای به رضای خدا داشت، به‌طوری که در وصیت‌نامه‌اش نیز به آن اشاره داشته است.***سوتیتر***

دبیر اجرایی کنگره هشت هزار شهید استان همدان با بیان اینکه رسانه‌های استان همدان درخصوص معرفی شهدای استان از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: یادواره شهدای رسانه نیز در آینده برای معرفی شهدایی که در این حوزه فعالیت داشته‌اند، برگزار خواهد شد.

سردار مهدی فرجی در دیدار جمعی از مسئولان سپاه انصارالحسین (ع) همدان، مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان و فعالان عرصه رسانه استان با خانواده شهدای رسانه‌ای همدان که در دوران انقلاب و دفاع مقدس علاوه‌بر دفاع از میهن به تهیه فیلم، عکس و یا نوشتن اخبار نیز می‌پرداخته‌اند ازجمله خانواده شهید حسن سرهادی، شهیدان حسن و علی‌اصغر مرادیان و شهید احسان‌الله تقی‌پور فرد با بیان اینکه رسانه‌های استان همدان درخصوص معرفی شهدای استان از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: یادواره شهدای رسانه نیز در آینده برای معرفی شهدایی که در این حوزه فعالیت داشته‌اند، برگزار خواهد شد.

* شهید سرهادی زیبا و نخبه بود

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ما شهید حسن پیرهادی را با توجه به زیبا بودنش عباس علمدار گردان نامیده بودیم، ابراز کرد: او فردی تحصیل‌کرده و با علم بود که در دوران دفاع مقدس در حوزه رسانه نیز فعالیت داشت.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه شهید سرهادی نبوغ هم داشت و از نخبگان دوران دفاع مقدس بود، افزود: همه فرماندهان آن زمان با توجه به این موضوع، سعی داشتند او را در کنار مجموعه خود داشته باشند.

سردار فرجی با اشاره به اینکه لازم است زندگینامه شهید سرهادی در کتابی جمع‌آوری و نگهداری شود، خاطرنشان کرد: پیگیری خواهیم کرد تا کتابی در این خصوص در آینده منتشر شود.

* شهید حسن مرادیان جزء نخستین مسئولان آموزش رزمندگان دوران دفاع مقدس بود

دبیر اجرایی کنگره هشت هزار شهید استان همدان در منزل شهیدان مرادیان نیز با بیان اینکه شهید حسن مرادیان جزء نخستین افرادی بود که مسئول آموزش همه رزمندگان همدانی در دوران دفاع مقدس بود، گفت: او جزء فرماندهان قاطع، شجاع و نخبه بود که از قبل انقلاب فعالیت خود را آغاز کرد و پس از پیروزی انقلاب یکی از بهترین مربیان حوزه آموزش نظامی بود؛ بخش اعظمی از رزمندگان استان همدان آموزش‌های رزمی را نزد او فرا گرفته بودند، به‌طوری که شهید علی چیت‌سازیان که از اثرگذاران و بزرگان حوزه دفاع مقدس بودند، خود را شاگرد حسن مرادیان می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه او همیشه دوست داشت جزء گمنامان بماند، افزود: شاید همین موضوع باعث شده تا هر کاری می‌خواهیم برای او انجام دهیم، آن‌گونه که باید، اتفاق نمی‌افتد و گویی خود شهید راضی به معرفی‌ شدنش نیست و می‌خواهد جزء گمنامان بماند.

سردار فرجی در پایان سخنانش با بیان اینکه پدر شهیدان مرادیان از ذاکران اهل بیت (ع) و شاعر این حوزه بودند، اظهار کرد: مادر بزرگوار این شهیدان نیز زنی صبور و با اخلاق بود که هیچ‌گاه کوچک‌ترین گله‌ای از هیچ‌کس نداشت و به شهادت فرزندانش در راه دین، ولایت و وطن، افتخار می‌کرد.

* مصداق اصلی جهاد تبیین معرفی شهدا است

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان نیز در این دیدارها با بیان اینکه مصداق اصلی جهاد تبیین معرفی شهدا است،گفت: در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی شهدای استان معرفی خواهند شد؛ البته کنگره شهدا یک باب جدید برای معرفی شهدا در رسانه ملی خواهد بود که به‌طور مستمر به این موضوع می‌پردازد.

کیوان الوندی با اشاره به اینکه کارهای رسانه‌ای باید به‌گونه‌ای باشد که شهدا را به نسل جدید و به‌خصوص نوجوانان و جوانان معرفی کنیم، اظهار کرد: همه شهدای ما خود یک رسانه بوده‌اند. البته برخی از آن‌ها در حوزه رسانه همچون نویسندگی، نقاشی و تصویر‌برداری و سایر فعالیت‌های این حوزه نیز حضور داشته‌اند.

* تمام توان خود را برای معرفی شهدا بگذاریم

ناصر قوامی‌مشفق، رئیس بسیج رسانه استان همدان نیز در این مراسم با تقدیر از خانواده شهدای رسانه و ابراز خرسندی از حضور در منازل نورانی شهدا، گفت: در راستای برگزاری کنگره شهدا و جهاد تبیین باید تمام توان خود را برای معرفی شهدا بگذاریم و از شهدا بخواهیم تا ما را دعا و شفاعت کنند؛ چراکه همه ما به این شفاعت نیاز داریم تا اظهار نظرها و قلممان در راه درست باشد.

* شهید حسن سرهادی، ازجمله بنیان‌گذاران اتحادیه‌های انجمن اسلامی استان همدان

خواهر شهید حسن سرهادی نیز با اشاره به اینکه خبر شهادت برادرم روز سوم عاشورا درحالی که در منزل ما مجلس روضه برگزار بود اعلام شد، گفت: بعد از 25 روز خبر قطعی شهادت برادرم را آوردند.

طاهره سرهادی با بیان اینکه ازجمله خصوصیات بارز او خوش‌اخلاقی بود، اظهار کرد: او دارای شخصیت چندبُعدی بود؛ علاوه‌بر اینکه ورزشکار حرفه‌ای بود، فعال سیاسی و فرهنگی نیز بود.

وی در ادامه در توضیح این موضوع که کار رسانه‌ای او از اتحادیه‌های انجمن اسلامی و زمان مدرسه آغاز شده بود، اذعان کرد: شهید حسن سرهادی ازجمله بنیان‌گذاران اتحادیه‌های انجمن اسلامی استان همدان بودند.

سرهادی با تأکید بر اینکه ایشان از شاگردان استاد محمدرحیم مسکین بوده‌اند، افزود: برادرم فردی خوش‌ذوق و اهل قلم و از مسئولین گزینش دانشگاه بوعلی‌سینا همدان نیز بودند که آثارشان در نشریه ایثار و نشریه‌ای در واحد اطلاعات و عملیات در آن دوران منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه شهید علی چیت‌سازیان برادرم را برای حضور در جبهه گلچین می‌کند، گفت: او را مسئول تبلیغات واحد می‌کنند؛ فیلم‌هایی از شهدا و فعالیتشان در جبهه توسط برادرم ضبط شده است که هم‌اکنون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواهر شهید سرهادی با بیان اینکه او در جزیره مجنون و درحالی که 24 روز در آب قرار داشت به شهادت رسید، ابراز کرد: برادرم چهره زیبا و چشمانی سبزرنگ داشت؛ وقتی پیکر او بازگشت، دیدم که ماهی‌ها نصف صورت او را از بین برده‌اند که دیدن این صحنه باعث سکته مغزی من شد و عوارض آن هنوز هم همراهم است.

خواهر شهید با اشاره به اینکه نخستین گروهی که به حزب‌الله لبنان آموزش داد همدانی‌ها بودند، افزود: برادرم ازجمله این افراد بود که در لبنان حضور داشت و با توجه به تحصیل در حوزه علمیه، در آنجا امام جماعت دیگر رزمندگان همدانی بوده است.

* احسان‌الله خوابیده‌ها را در اول انقلاب بیدار و بیدارها را هوشیار کرد

خواهر شهید احسان‌الله تقی‌پور فرد با بیان اینکه او در زمان انقلاب به چاپ و نشر اعلامیه می‌پرداخته است، گفت: او و هم‌رزمانش برای اینکه بتوانند اعلامیه‌ها را در سراسر استان منتشر کنند، در مزارع کشاورزان حضور می‌یافتند و علاوه‌بر کمک به آن‌ها در چیدن گندم، به آگاه‌سازی مردم می‌پرداختند.

مهریه تقی‌پور فرد با اشاره به اینکه برادرم برای اینکه بتواند امور تبلیغ را بهتر پیگیری کند و کسی متوجه فعالیت‌های او نشود همراه پدر و مادرم طی مدتی خادم یکی از مسجدهای همدان بود، اظهار کرد: او با وجود فعالیت‌هایی که داشت، همه امور پدر و مادرم را نیز انجام می‌داد و اجازه کمک به دیگر خواهر و برادرها را نمی‌داد.

وی در ادامه ضمن توضیح اینکه او هیچ‌گاه دوست نداشت فعالیت‌هایش دیده شود چراکه معتقد بود کارهایش برای رضای خدا است، ابراز کرد: او خوابیده‌ها را در اول انقلاب بیدار و بیدارها را هوشیار کرد.

تقی‌پور فرد با اشاره به خاطره‌ای از برادرش، عنوان کرد: به یاد دارم در آن دوران از او خواستم تا مرا نیز به سپاه ببرد تا بتوانم نقشی داشته باشم، در جواب به من گفت تربیت درست و رسیدگی به فرزندانت بهترین جهاد برای شما است؛ البته در منزل برخی آموزش‌های نظامی را به من می‌آموخت.

خواهر شهید در ادامه با بیان اینکه او از ما خواسته بود تا اگر شهید شد حضرت زینب (س) را به‌عنوان الگو درنظر داشته باشیم، افزود: پیکر او پس از یک سال از شهادتش به همدان آمد؛ آن زمان در مسجد زینبیه بودم که به من گفتند احسان‌الله برگشته است.

وی در ادامه اذعان کرد: فردی اتاقی را به من نشان داد، حس می‌کردم شاید او با پای خود آمده، اما وقتی وارد اتاق شدم، دیدم پیکر شهدای زیادی در آنجا است؛ نخستین تابوت را که کنار زدم، ابتدا تصویر یکی از فرزندانم به‌نام مصطفی را دیدم که حالم را دگرگون کرد. بعد از اینکه کمی حالم بهتر شد، دوباره به تابوت نگاه کردم و برادرم را از روی دندانی که قبلاً کشیده بود و جای خالی آن مشخص بود، شناسایی کردم.

خواهر شهید با اشاره به اینکه برادرم فردی درس‌خوان بود، افزود: یکی از جملات تاریخی برادرم در وصیت‌نامه‌اش که در پادگان ابوذر نیز نوشته شده، این است که «اگر خداوند شهید حسابمان کند، قبول است» که نشان‌ می‌دهد او تا چه اندازه به دنبال رضای خدا بوده است.

 

شناسه خبر 72077