شناسه خبر:72113
1402/5/14 09:56:18

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس پارک علم و فناوری ایلام گفت: فضای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در این پارک نیازمند 140 میلیارد ریال اعتبار است.

محمدرضا ولی‌زاده روز سه‌شنبه اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن سفر رئیس جمهور به استان ایلام باید از این فرصت برای توسعه ظرفیت‌های استان استفاده کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت‌های استان ایلام در این سفر، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سفر باید توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان در استان باشد.

رئیس پارک علم و فناوری ایلام با اشاره به نیازهای پارک علم و فناوری استان، گفت: فاز نخست فضای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری ایلام نیازمند تأمین اعتبار است.

ولی‌زاده افزود: بیشتر استان‌ها این فضا را دارند، امیدواریم در این سفر با توجه به اعتبارات بسیار محدود پارک علم و فناوری به این مسئله توجه شود چراکه تأثیر بسیار زیادی در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در استان دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته 80 میلیارد ریال بودجه پارک علم و فناوری استان ایلام بود که بیش از 30 میلیارد ریال آن تخصیص یافته و نیاز است در بحث بودجه به این پارک توجه ویژه شود.

رئیس پارک علم و فناوری ایلام افزود: در صورت تخصیص بودجه برای فاز نخست فضای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری ایلام، این طرح تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ولی‌زاده با اشاره به لزوم توجه به طرح‌های کلان اقتصادی در استان ایلام برای سفر رئیس جمهور، گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان مثل سامانه گرمسیری و راه آهن از خواسته‌های مردم استان است.

وی یادآور شد: لزوم توجه به مزیت‌های مرزی مهران برای انجام واردات کالا و همچنین ایجاد یک شهرک صنعتی مشترک بین ایران و عراق در این مرز از دیگر نیازهای استان ایلام است.

95 هسته فناور در ایلام وجود دارد که 23 مورد آن دانش‌بنیان شده و 38 محصول دانش‌بنیان ارائه می‌دهند.

 

شناسه خبر 72113