شناسه خبر:72139
1402/5/14 13:01:44

فرماندار تویسرکان گفت: میزان اعتبارات عمرانی این شهرستان از محل‌های مختلف در بودجه سال جاری 40 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته و 800 میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

حسین افشاری با بیان اینکه یکی از نیازهای ضروری مردم در شهرستان تویسرکان موضوع تأمین آب آشامیدنی است، اظهار کرد: مشکل اصلی در این زمینه گذشته از بودجه، ناشی از کاهش شدید منابع آبی ظرف سالیان متمادی و بروز خشک‌سالی‌ها و برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی است.

وی افزود: به‌دلیل نیاز ضروری شهرستان و با توجه به جابه‌جایی ردیف‌های اعتباری تاحدودی اولویت نخست را پروژه‌های مربوط به حوزه آب‌رسانی به‌ویژه در روستاها کرده‌ایم.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه در همین راستا علاوه‌بر میزان اعتبار استانی مبلغ 40 میلیارد ریال از سایر سرفصل‌ها و منابع دیگر در سطح ملی به حوزه آب‌رسانی در روستاها اضافه شده است، گفت: به‌دلیل کمبود شدید منابع آبی حدود 43 روستای این شهرستان با تنش آبی مواجه هستند.

افشاری خاطرنشان کرد: با تلاش استاندار همدان و با محوریت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طرح آب‌رسانی و رفع مشکل آبی در 53 روستای این شهرستان با تلاش و پیگیری درحال اجرا است.

وی با بیان اینکه بیش از 37 هزار میلیارد ریال طرح‌های مهم اقتصادی و با کمک بخش خصوصی در این منطقه در دست اجرا است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ملاک‌های ارزیابی مدیران، جذب اعتبارات ملی از سایر ردیف‌های اعتباری بوده که در این راستا شهرستان تویسرکان موفق عمل کرده است.

 

شناسه خبر 72139