شناسه خبر:72227
1402/5/16 13:04:07

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: در سال 1402 چهارده برنامه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در ایلام تدوین شده است.

اسماعیل قمری صبح یکشنبه، در دیدار با مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام، گفت: در سال 1402 چهارده برنامه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و برخی از جرایم تدوین شده که به‌صورت جدی جهت عملیاتی کردن آن پای کار هستیم.

وی افزود: با استناد به آمار‌های سال‌های گذشته ایلام، خودکشی، طلاق و اعتیاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی در راس هرم 10 آسیب برتر استان قرار دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام با اشاره به اینکه این سه محور به‌صورت ویژه مورد توجه مجموعه پیشگیری استان ایلام قرارردارد خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این برنامه‌ها این است که بتوان باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم شد و در این راستا باید از توان همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه استفاده کرد.

قمری با تأکید بر اینکه، با اقدامات صورت‌گرفته توسط این معاونت در سه ماهه نخست سال جاری از 10 جرم اول استان تعداد نه جرم با کاهش ورودی مواجه بوده‌اند، تصریح کرد: یکی از اهداف سند تحول قضایی کاهش ورودی پرونده به محاکم قضائی استان است که خوشبختانه در سه ماهه نخست سال جاری این موضوع محقق شده است.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان با فعالیت‌های خود در زمینه حمایت از نیازمندان و محرومان نقش بسیار مثبتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام افزود: محرومیت‌زدایی‌ها و حمایتی‌های ستاد اجرایی فرمان امام استان از نیازمندان قابل تقدیر است و باید گفت این نهاد به خوبی به وظیفه خود در حوزه اجتماعی جامه عمل پوشانده است.

قمری گفت: با توجه به وجود معاونت اجتماعی در ستاد اجرایی فرمان امام از توان و ظرفیت این نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم در استان استفاده خواهیم کرد و آماده هرگونه همکاری هستیم.

 

شناسه خبر 72227