شناسه خبر:72344
1402/5/19 11:58:50

مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: برای گازرسانی به تعدادی روستا، صنایع تولیدی و صنعتی ایلام، بالغ بر 290 میلیارد ریال هزینه شده است‌.

محمود کشاورز صبح چهارشنبه گفت: در هفته دولت سال جاری طرح گازرسانی به سه روستا شامل، کاور توره طاق و هاویان از توابع دهلران، بلوطستان شوهان از توابع ملکشاهی و همچنین تعداد 30 واحد تولیدی و صنعتی ازجمله نیروگاه صبا یک دهلران، دو کارخانه آجر، کارخانه آسفالت، صنایع کوچک و ایستگاه CGS دوم سیروان گازدار خواهند شد.

وی افزود: برای گازرسانی به این تعداد روستا و صنایع مذکور بالغ بر 290 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان ادامه داد: با بهره‌برداری از ایستگاه CGS دوم سیروان گاز پایدار مناطق شهری و روستایی شهرستان سیروان تأمین خواهد شد.

کشاورز با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این ایستگاه، فشار مناسب گاز برای کارخانه سیمان ایلام نیز تأمین خواهد شد، ادامه داد: همچنین در راستای تأمین گاز پایدار شهر ایلام و انجام پدافند غیرعامل برای مواقع بحرانی و اضطراری و به جهت جلوگیری از قطع گاز ایستگاه CGS دوم این شهر در هفته دولت با اعتبار 5٠٠ میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد.

از ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم تاکنون یک شهر و 62 روستای این استان از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

 

شناسه خبر 72344