شناسه خبر:72347
1402/5/19 12:01:41

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: 58 درصد از 18 مصوبه حوزه راه و شهرسازی در سفر رئیس جمهور به این استان تاکنون عملیاتی شده است.

فرشاد دوستی روز چهارشنبه اظهار کرد: راه و شهرسازی استان ایلام در سفر نخست رئیس جمهور به استان ایلام 18 مصوبه با 15 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار تعیین شده داشته است.

وی افزود: 58 درصد از این تعداد مصوبه اجرایی شده است، همچنین هشت هزار و 410 میلیارد ریال از میزان اعتبارات سفر اول به پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی تزریق شده که معادل 53 درصد کل اعتبارات مصوب در این حوزه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به اینکه هزینه راهسازی در استان ایلام گران‌تر از سایر استان هاست، یادآور شد: توپوگرافی کوهستانی در ایلام باعث شده اجرای هر کیلومتر راه در استان بیش از 100 میلیارد ریال هزینه داشته باشد.

دوستی تأکید کرد: از مهمترین مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان ایلام می‌توان به تزریق پنج هزار و 300 میلیارد ریال برای تونل کبیرکوه در جنوب استان ایلام اشاره کرد که هم‌اکنون 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: این تونل در مراحل پایانی است؛ هرچند برای اتمام کار بیش از 6 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است و در صورت تحقق اعتبارات این پروژه تا دهه فجر تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اظهار کرد: تکمیل و بهسازی راه اصلی ایلام- صالح آباد- مهران- دهلران- اندیمشک از دیگر مصوبات مهم سفر اول بود که از سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده تاکنون 550 میلیارد ریال تخصیص و این پروژه 18 درصد پیشرفت دارد.

دوستی اظهار کرد: همچنین برای چهارخطه کردن محور دهلران- اندیمشک 140 میلیاد ریال اعتبار تزریق و هم‌اکنون از پیشرفت 45 درصدی برخوردار است.

وی گفت: اختصاص 400 میلیارد ریال برای چهارخطه کردن محور مهران- دهلران نیز از دیگر مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان ایلام بود که 40 درصد پیشرفت دارد.

 

 

شناسه خبر 72347