شناسه خبر:72411
1402/5/22 10:31:52

سپهرغرب-گروه خبر:امام‌جمعه همدان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه ایجاد تولید ثروت در جامعه است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، مسئولین ستادی، رؤسای کانون انجمن صنفی، مؤسسین، مدیران و مربیان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای که در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی انجام شد، با اشاره به اینکه تولید ثروت در جامعه یک ارزش اسلامی است، بیان کرد: آموزش‌های مهارتی نقش تأثیرگذاری در این عرصه می‌تواند ایفا کند.

وی توجه به ضرورت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای رسیدن به استقلال اقتصادی را امری مهم عنوان کرد و افزود: جوانان و افراد جویای کار با فراگیری آموزش‌های مهارتی در انتخاب شغل خود متناسب با نیاز بازار کار می‌توانند اقتصادی خودکفا داشته باشند.

در ادامه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌‌عنوان پُل ارتباطی واحدهای تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه‌بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، ضمن ارتقای کارآیی و توانمندی‌ نیروها، به توسعه کسب‌وکار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

وهب مختاران تصریح کرد: کارگاه آموزشی فناوری هوایی با همکاری سازمان هواپیمایی با هدف آموزش صنایع کم‌آب‌بر و استانداردهای فناوری هوایی در استان همدان طی هفته دولت راه‌اندازی می‌شود.

مختاران افزود: کارگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی با همکاری صمت و ایمیدرو و اتحادیه صنایع دستی راه‌اندازی شده و درحال بهره‌برداری است و کارگاه قابل قبولی در حوزه گوهرتراشی واقع در مرکز فنی و حرفه‌ای میدان فلسطین ایجاد شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان یادآور شد: مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) در دانشگاه‌های استان همدان در راستای اجرای طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی و با رویکرد اشتغال راه‌اندازی شده و به‌منظور ارتقای توانمندی‌های مهارتی دانشجویان و هدفمندسازی دوره‌های آموزشی شروع به کار خواهد کرد.

وی اظهار کرد: عرفان مرادی‌منظر، نخبه همدانی در مسابقات آزاد مهارت کشوری با کسب نشان طلا در رشته برنامه‌نویسی plc خوش درخشید و برگ زرین دیگری بر افتخارات این اداره کل افزود.

در خاتمه این نشست از مربیان و کارشناسان نمونه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اهدای لوح سپاس، تقدیر و تجلیل شد.

 

شناسه خبر 72411