شناسه خبر:72415
1402/5/22 10:37:46
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان:

کاهش عمده تعداد پرونده‌های جنایی در مریوان

سپهرغرب-گروه خبر:دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان گفت: با توجه به این که سال‌های گذشته در شهرستان مریوان شاهد قتل ده‌ها نفر و صدها تیراندازی بودیم، اما امسال تاکنون یک فقره قتل رخ داده و کمترین تیراندازی را داشته‌ایم.

*خبرنگارها از بدنه و زبان مردم هستند

حجت‌الاسلام زاهد کریمی، در جمع خبرنگاران شهرستان مریوان، با بیان اینکه همیشه خبرنگاران درصدد آن هستند که سلامت جامعه حفظ و واقعیت‌ها بیان شود، اظهار کرد: هنر خبرنگار این است که یک مجموعه را تحت شعاع قرار دهند و اخبار امیدوارکننده منتشر کند.

وی افزود: دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم باید از همه مردم قانونمدارتر باشد، حمایت قضائی از خبرنگاران در چهارچوب قانون انجام می‌پذیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مریوان خطاب به خبرنگاران تأکید کرد: در مورد افرادی که مورد اتهام هستند محتاطانه عمل کنید و از ذکر نام افراد پرهیز کنید، چون ما مسلمان هستیم و آبرو بردن مردم از لحاظ شرعی جایز نیست و تا زمانی‌که حکم قطعی صادر نشده باید آبروداری کرد.

کریمی درمورد پرونده فوت خانم «شلیر رسولی»، تشریح کرد: متهم پرونده تبرئه نشده و فعلاً به قتل غیرعمد و جمعاً 11سال حبس محکوم شده است.

وی در ادامه افزود: صاحبان دکه‌های زریبار پیاده‌رو را تصرف کرده و باعث ایجاد مزاحمت برای تردد شهروندان و مسافران شده اند، ما تصمیم به پلمب دکه‌ها گرفتیم و علت پلمب هم پایان مدت زمان تخلیه بود.

وی تشریح کرد: در صورت عدم تخلیه دکه‌ها، شهرداری ملزم به تخریب و جمع‌آوری دکه‌ها و وسایل داخل آن هستند و این امر هیچ گونه مسئولیتی برای شهرداری ایجاد نمی کند.

دادستان عمومی و انقلاب مریوان تصریح کرد: سال‌های گذشته در شهرستان مریوان شاهد قتل ده‌ها نفر و صدها تیراندازی بودیم، اما امسال تاکنون یک فقره قتل رخ داده و کمترین تیراندازی را داشته ایم و همین افراد اندک هم در حال شناسایی هستند.

کریمی، اعلام کرد: 29نفر از اراذل و اوباش درجه یک، دو و سه اکنون در زندان هستند و با احکام سنگینی روبرومی‌شوند و در صدور حکم هیچ‌گونه تخفیفی قائل نیستیم.

وی در مورد افرادی که خانه‌های خود را به‌صورت یک شبه اجاره می‌دهند، تأکید کرد: میراث فرهنگی باید سوئیت‌ها را شناسائی کنند و در سامانه ای جامع که در اختیار دارد قراردهد.

 

شناسه خبر 72415