شناسه خبر:72417
1402/5/22 10:46:41

سپهرغرب-گروه خبر:سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند از بازداشت شکارچیان غیر مجاز در منطقه حفاظت‌شده ملوسان خبر داد.

عزیز قیاسی اظهار کرد: با هوشیاری مأمورین اجرایی و گارد محیط‌زیست در منطقه حفاظت‌شده ملوسان، دو نفر از شکارچیان سابقه‌دار که به‌صورت غیر مجاز اقدام به حمل سلاح در منطقه کرده بودند، دستگیر شدند.

وی افزود: این شکارچیان در فصل ممنوعه و بدون داشتن هرگونه مجوز قانونی، اقدام به شکار یک رأس قوچ وحشی سه‌ساله کرده بودند که تحت پیگرد و کیفر قانونی قرار گرفتند و به مراجع ذی‌صلاح قضائی شهرستان معرفی شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند اظهار کرد: چندین دهه است محیط‌زیست با ارتقای سطح منطقه ملوسان به حفاظت‌شده، فضایی امن را برای زادآوری، تخم‌گذاری و جوجه‌آوری وحوش فراهم کرده و رژیم حقوقی ویژه‌ای در منطقه حاکم شده است.

وی با بیان اینکه متخلفین علاوه‌بر پرداخت ضرروزیان وحوش شکارشده به کیفر تا سه سال حبس تعزیری و جرایم نقدی ده‌ها میلیونی محکوم می‌شوند، گفت: با توجه به اینکه ارزش ژنتیکی و اکولوژیکی گونه‌های حفاظت‌شده چندین میلیارد تومان است، از شهروندان انتظار می‌رود از شکار وحوش و آسیب زدن به تنوع زیستی که بهبود حیات آن‌ها به‌نوعی به حیات ما انسان‌ها ارتباط دارد، خودداری کنند.

 

شناسه خبر 72417