شناسه خبر:72431
1402/5/23 10:32:31

سپهرغرب-گروه خبر:استاندار کردستان گفت: تمرکز دولت در استان بر انجام فعالیت‌های لازم برای بهبود شاخص‌های اقتصادی است.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در پنجاه و دومین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان در سنندج اظهار کرد: در بخش دولتی تلاش شده مدیرانی در استان انتخاب شوند که بیشترین تعامل را با فعالان اقتصادی و تولیدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شاخص‌های اقتصادی استان شرایط مناسبی وجود ندارد، افزود: تمرکز ما بر وضعیت شاخص‌های اقتصادی و بهبود آن است که در این رابطه هم تاکنون فعالیت‌های مثمر ثمری انجام شده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه برای دستیابی به هدف‌گذاری‌های انجام شده نیاز به تعیین مسیر درست است، اضافه کرد: نیاز است عواملی که باعث ایجاد چنین شرایطی شده بخوبی شناسایی شود تا در راستای حل آن حرکت کنیم.

زارعی‌کوشا بیان کرد: تمرکز دولت در استان تاکنون بر انجام کار در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی بوده و این مجموعه وقتش را صرف فعالیتی غیر از کار نکرده است و در نتیجه آن هم در بخش‌هایی توفیقات ارزشمندی حاصل شده است.

وی اظهار کرد: ارزیابی‌های لازم را در خصوص دستگاه‌ها و بانک‌ها و بدنه کارشناسی و همچنین شرایط استان در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی انجام داده‌ایم.

استاندار کردستان یادآور شد: بی‌شک پیچیدن یک نسخه واحد برای همه استان‌های کشور بازخورد یکسان نخواهد داشت و نمونه آن پیمان سپاری ارزی است که مشکلاتی برای فعالان اقتصادی ما ایجاد کرده است.

زارعی‌کوشا بیان کرد: نیاز به نگاه علمی مبتنی بر تجربه برای پرداختن به مسائل و مشکلات کنونی جامعه داریم بنابراین می‌طلبد در جلسات این شورا از اعضای هیئت علمی بهره گرفته شود.

وی بر تشکیل جلسات شورا به‌صورت ماهیانه تأکید کرد و گفت: جلسه مسیر و ابزاری برای رسیدن به اهداف تعیین شده که این مهم با دستور کارهای مسنجم، قوی و با پشتوانه، محقق خواهد شد.

 

شناسه خبر 72431