شناسه خبر:72440
1402/5/23 11:51:26

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: این اتاق با بهره‌مندی از توان مشاوران و صاحب نظران برجسته کشور، 42 عامل مؤثر در توسعه کردستان را شناسایی کرده است.

علی‌اکبر عبدالملکی روز یکشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مرکز سنندج بیان کرد: از تعداد مذکور هشت مورد به‌عنوان اولویت این اتاق در سال جاری تعیین شده که نخستین آن تشکیل بنیاد توسعه کردستان است و حدود یک ماه گذشته هم ضرورت راه‌اندازی این بنیاد توسط استاندار اعلام شد.

وی در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: اتاق بازرگانی دوره دهم، توجه ویژه ای به حوزه رسانه دارد و در این راستا در اتاق بازرگانی سنندج اقدام به تشکیل تیم رسانه‌ای به منظور ارتباط و تعامل و انعکاس بیشتر فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد خصوصی شده است.

وی اضافه کرد: تعدادی از اتاق‌های بازرگانی در دیگر استان‌های کشور هم چون اصفهان وضعیت درآمدی مطلوبی دارند، بنابراین به‌دنبال کسب راهنمایی و مشاوره از آن‌ها به منظور تقویت بنیه مالی اتاق سنندج هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی اصفهان به‌عنوان اتاق معین سنندج انتخاب شده است، گفت: افزون بر مشاوره در راستای جذب سرمایه‌گذار هم از توانمندی اتاق اصفهان بهره خواهیم گرفت.

عبدالملکی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی بزرگ مستقر در کردستان به جای اتاق بازرگانی سنندج در اتاق تهران عضویت دارند، گفت: پیگیر عضویت واحدهای تولیدی بزرگ در اتاق سنندج هستیم و انتظار می‌رود در راستای توسعه هرچه بیشتر استان صاحبان این واحدها نهایت همکاری را با ما داشته باشند.

 

 

شناسه خبر 72440