شناسه خبر:72621
1402/5/26 10:28:00

استاندار ایلام با اشاره به اینکه ایلام آماده استقبال از زائران اربعین است،گفت: امسال مردم همچون سال‌های گذشته با وجود گرمای هوا، خدمت به زوار را با جسم و جان می‌پذیرند.

 

"حسن بهرام‌نیا" روز چهارشنبه در همایش مدیران و مسئولان هئیت رزمندگان اسلام استان ایلام در هتل زاگرس شهر ایلام، اظهار کرد: تلاش‌های دشمن برای خاموش کردن حرارت و شور بی نهایت محرم و عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) بعد از واقعه کربلا تاکنون بی نتیجه مانده است.

وی بیان کرد: در جریان اغتشاشات اخیر نیز دشمنان با تشکیل کمپین، از مردم خواستند در عزاداری امسال شرکت نکنند، اما محرم امسال به فرموده مقام معظم رهبری باشکوه‌تر از سال‌های اخیر برگزار شد.

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به در پیش رو بودن ایام اربعین حسینی(ع) نیز، افزود: خوشا به‌ حال آنانکه در این مسیر خدمت می‌کنند و امسال نیز با وجود گرمای هوا، خدمت به زوار را با جسم و جان می‌پذیرند.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم در جهت توسعه زیرساخت‌های اربعین استان بلافاصله بعد از پایان اربعین سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و امروز توسعه این زیرساخت‌ها منجر به فراهم کردم سفری ایمن، راحت و ارزان برای زوار شده است که بارزترین آنها توسعه راه‌های منتهی به مهران است که نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مردم ایلام بعنوان خادمان پایتخت سیدالشهداء( ع ) خدمتگزار زوار اربعین هستند، ادامه داد: در هفته جاری همایش بزرگ موکب‌داران در مصلای بزرگ شهر ایلام برگزار شد و پیام این همایش، آمادگی برای پذیرایی و ارائه خدمت به زائران بود.

وی خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی با اجرای ویژه برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی نقش مهمی را در ترویج فرهنگ دینی ایفا می‌کنند.

همه ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی در اربعین به کار گرفته می‌شود

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: مردم ایلام و همه کسانی که در این جغرافیا هستند خادم زائرین اربعین هستند و تنها کاری است که عام و خاص، وزیر، وکیل، بالادست و پایین‌دست نمی‌شناسند، کسی منتظر تشکر نیست و دل حضرت فاطمه زهرا (س) را شاد می‌کند.

سردار "جمال شاکرمی" یادآور شد: برادران و خواهرانی هستند که در برخی موضوعات فرهنگی، مذهبی و... آتش‌به‌اختیار حرکت می‌کنند، یعنی وقتی که مسئولین فرهنگی بر اساس زمان و بودجه حرکت می‌کنند و نمی‌توانند از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند عده‌ای آتش‌به‌اختیار به‌صورت هماهنگ و همسو حرکت کرده و موضوعات مختلف را پیش می‌برند.

وی افزود: هیئت رزمندگان، گفتمان انقلاب اسلامی را در زمینه‌های مختلف پیش برده و ارتباط با جامعه برقرار کرده و از ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنند و امروز این ظرفیت برای اربعین از سراسر کشور در ایلام فعالیت خواهند کرد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت: انحراف خواص و بی‌بصیرتی باعث شد تا واقعه عاشورا به وقوع پیوسته و باعث شد تا برخی در مقابل امام حسین (ع) قرار بگیرند و ما هم باید مراقب باشیم تا به سرنوشت آن‌ها دچار نشویم.

سردار شاکرمی با بیان اینکه همه ظرفیت‌ها برای اربعین از مساجد، پایگاه‌ها و هیئت‌ها، مسئولین و... برای خدمت‌رسانی بهتر به زائرین اربعین به کار گرفته می‌شود، ابراز کرد: در ایلام خلأهای فرهنگی وجود دارد و به یک مکان برای حفظ انسجام و کارهای فرهنگی و پر کردن این خلأها نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار سپاه ناحیه ایلام زمین لازم برای احداث حسینیه و شهدای گمنام وجود دارد که در خصوص تأمین اعتبار لازم یک مجموعه فرهنگی در ایلام ایجاد خواهد شد که در آینده ماندگار خواهد شد.

شناسه خبر 72621