شناسه خبر:72662
1402/5/28 11:00:27

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از توزیع 400 هزار پرس غذای گرم و سبد غذایی بین نیازمندان از ابتدای محرم خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، غلامرضا مجیدی گفت: کمیته امداد براساس تکالیف ذاتی خود در زمینه ترویج فرهنگ خیر و احسان و تعامل با خیران و مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری، گروه‌های جهادی و مردم نوع‌دوست، طرح اطعام و احسان حسینی را با هدف اطعام نیازمندان از ابتدای ماه محرم آغاز کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان ابراز کرد: توزیع بسته‌های مواد غذایی، غذای گرم ویژه خانواده‌های نیازمند تحت حمایت و غیر تحت حمایت از اهداف اجرای طرح اطعام حسینی در محرم بود که تا روز گذشته با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی بیش از 387 هزار وعده‌ غذای گرم به ارزش 24 میلیارد و 900 میلیون تومان و بیش از 11 هزار سبد غذایی به ارزش پنج میلیارد و 500 میلیون تومان بین نیازمندان در ماه محرم توزیع‌ شده و تا پایان ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت.

مجیدی ادامه داد: 30 میلیارد تومان تاکنون به‌منظور تهیه غذای گرم، تهیه سبد غذایی جهت خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در ماه محرم هزینه شده و امسال نیز درگاه‌های اینترنتی با کدهای دستوری برای جذب مشارکت خیرین راه‌اندازی شده است تا با جذب کمک‌های مردمی و پشتیبانی هیئت‌های مذهبی و مراکز نیکوکاری و گروه‌های مردمی، کمک به نیازمندان در برنامه امداد قرار گیرد.

وی با اعلام روش‌های جذب نذورات مردمی، گفت: خیران می‌توانند نذورات مردمی خود را از طریق مراجعه به دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان یا کدهای دستوری # 081 *8877* و همچنین شماره کارت 6037997591777777 پرداخت کنند.

وی در پایان یادآور شد: در ایام محرم و صفر تلاش کردیم از ظرفیت نذورات مردمی برای حمایت از محرومان بهره ببریم؛ افراد، مساجد و هیئت‌هایی که قصد نذری دادن در این ایام دارند اما امکانات لازم را در اختیار ندارد، می‌توانند از ظرفیت آشپزخانه‌های ما در طرح اطعام حسینی استفاده کنند و ما این غذاهای طبخ‌شده را در مکان‌هایی که خود خیران مد نظر دارند، توزیع خواهیم کرد.

شناسه خبر 72662