شناسه خبر:72775
1402/5/31 09:18:11

سپهرغرب، گروه خبر: اردوی رسانه‌ای بازدید خبرنگاران همدانی از صحن علنی مجلس با هماهنگی حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

هفت نفر از خبرنگاران استان همدان با هماهنگی حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از صحن علنی مجلس بازدید کردند.

در این تور رسانه‌ای یک‌روزه که به‌مناسبت هفته خبرنگار برگزار شد، خبرنگاران همدان با حضور در جایگاه مدعوین مجلس و در حاشیه بازدید به بیان برخی از مسائل استان پرداختند و سؤالات خود از حجت‎‌الاسلام فلاحی را مطرح کردند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با اشاره به اهمیت جایگاه خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه و توطئه‌های دشمنان، اصحاب رسانه و خبرنگاران رسالت خطیری برعهده دارند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که با همکاری اصحاب رسانه مطالبات و مشکلات مردم استان را پیگیری و رفع کنیم.

در ادامه این تور رسانه‌ای نیز خبرنگاران همدانی با همراهی حجت‌الاسلام فلاحی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ضمن عرض خیرمقدم و سپاس از مدعوین و همکاران رسانه‌ای، اظهار کرد: با توجه به اینکه رئیس هیئت‌امنای بنیاد بوعلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، روز «پزشک» و روز «همدان» که به‌نام «بوعلی‌سینا» تعیین شد (یکم شهریورماه)، تلاش می‌کنیم به استان همدان سفر کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی با استماع برخی از مسائل مرتبط با رسانه‌ها، عنوان کرد: درباره عدم اختصاص جایگاه مطبوعات در رایزنی‌های دیپلماتیک فرهنگی خارج از کشور، براساس رایزنی‌های انجام‌شده، به‌زودی مدیران تاجیکستانی در هفته‌های فرهنگی به همدان می‌آیند.

وی گفت: درخصوص نمایشگاه مطبوعات با حضور رسانه‌های سراسر کشور نیز پس از بررسی، تصمیم‌گیری خواهد شد.

ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه به سؤالات حاضران درخصوص شرایط بیمه خبرگزاری‌ها و سرپرستی‌ها، یارانه‌ نشریات شهرستانی، ارزش‌افزوده بر آگهی‌های دولتی، حمایت از‌ نشر مطالب با موضوعات خاص مانند ترویج فرهنگ «عفاف و حجاب» و «ایثار و شهادت» و نهضت ملی مسکن و غیره، پاسخ داد.

شناسه خبر 72775