شناسه خبر:72776
1402/5/31 09:24:21
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند:

نگاه تمام دنیا به برگزاری اربعین حسینی است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند گفت: تمام دنیا نگاهشان به برگزاری اربعین حسینی است.

شهروز کیانی در جلسه ستاد اربعین شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه مدیران دولت سیزدهم باید پای کار باشند و اجازه ندهند کارها روی زمین بمانند، اظهار کرد: دولت سیزدهم خدمت‌رسانی به مردم را در دستور کار خود قرار داده و تأکید دارد که دستگاه‌های اجرایی پشتیبانی از مواکب را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: کنگره بزرگ اربعین حسینی به یاد سردار دل‌ها برگزار می‌شود، شاید نتوانیم در کربلا حضور داشته باشیم، اما انتظار می‌رود خدمت‌رسانی به زائرین اباعبدالله‌الحسین (ع) به بهترین نحو ممکن انجام شود و میزبانی انجام دهیم و یک میزبانی ماندگار برای زائرین به یادگار بگذاریم.

معاون فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه تمام دنیا نگاهشان به برگزاری مراسم اربعین حسینی است، گفت: حرکت عظیم و معنوی اربعین نشأت‌گرفته از خون شهدا و سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی بوده و تمام دنیا نگاهشان به برگزاری اربعین حسینی است؛ در مواکب از یاد و عکس‌های سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی استفاده کنید و فراموش نکنید که شهید مذکور بانی این حرکت عظیم و بین‌المللی است.

کیانی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین یک حرکت شیعی، معنوی و بین‌المللی بوده که بنیان‌گذار آن ایران اسلامی است و دشمنان به فکر کم‌رنگ کردن این حرکت عظیم هستند و این حرکت را فرصت مغتنمی بشماریم برای تولد نوینی که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به آن اشاره داشتند.

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌ها پای کار باشند و جهادی این حرکت عظیم و معنوی اربعین را به بهترین شکل برگزار و به این خادمی زائرین افتخار کنیم، گفت: آنچه در مواکب باید درنظر گرفته شود، کار فرهنگی و جهاد تبیین است؛ از این ظرفیت برای معرفی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند عنوان کرد: پنج نانوایی روزانه 500 تا یک‌هزار قرص نان در اختیار مواکب قرار خواهند داد؛ دو نانوایی در شهر فیروزان، یک نانوایی در روستای دهفول و دو نانوایی هم در شهر نهاوند این کار را انجام خواهند داد.

وی افزود: ادارات ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و تبلیغات اسلامی ذیل کنگره هشت هزار شهید استان همدان بروشوری با عنوان معرفی مشاهیر نهاوند تهیه کنند و در اختیار زائرین اباعبدالله‌الحسین (ع) قرار دهند.

شناسه خبر 72776