شناسه خبر:72839
1402/6/1 10:54:29

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان درخصوص تسهیلات پرداختی به اصحاب فرهنگ و هنر استان گفت: 40 میلیارد تومان در سال گذشته برای نخستین‌بار تسهیلات کم‌بهره از طریق تبصره 16 به اصحاب فرهنگ و هنر استان کردستان پرداخت شد.

علی‌اصغر دریایی شامگاه روز گذشته در نشست هم‌اندیشی با فیلم‌سازان استان کردستان در محل سالن کنفرانس مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: خدمات شایان توجهی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به اصحاب فرهنگ و هنر استان ارائه می‌شود. این خدمات شامل بیمه تأمین اجتماعی، تسهیلات کم‌بهره بانکی، بیمه تکمیلی و تسهیلات بلاعوض ازدواج جوانان هنرمند و فرزندآوری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به اصحاب فرهنگ و هنر استان ارائه می‌شود.

دریایی افزود: همه امور فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت شورایی برگزار و مدیریت می‌شود.

وی اضافه کرد: ارتباطات و تعامل با فیلم‌سازان در جلسات هم‌اندیشی با مطالبه‌گری و درخواست‌های منطقی، بهتر به نتیجه خواهد رسید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص تسهیلات پرداختی به اصحاب فرهنگ و هنر استان عنوان کرد: 40 میلیارد تومان در سال گذشته برای نخستین‌بار تسهیلات کم‌بهره از طریق تبصره 16 به اصحاب فرهنگ و هنر استان کردستان پرداخت شد.

دریایی تصریح کرد: سه هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر استان از طریق صندوق اعتباری هنر خدمات بیمه تأمین اجتماع و بیمه تکمیلی و وام‌های بلاعوض برای فرزندآوری و ازدواج جوانان هنرمند بهره می‌برند.

وی در خصوص نشست‌های هم‌اندیشی و گفت‌وگوهای راهبردی عرصه فرهنگ و هنر گفت: گفت‌وگوها باید مستمر و از طریق همین نشست‌های کاری مطالبات و درخواست‌های فیلم‌سازان به نحوه مطلوب تشریح و راهکار حل این مسائل و مشکلات نیز ارائه شود.

مدیرکل فرهنگ کردستان، ایده تشکیل شورایی از فیلم‌سازان برای برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و همه امور عرصه فیلم‌سازی استان را بسیار هوشمندانه دانستند و اظهار کرد: درخواست‌های شما از طریق شورای‌های متشکل از فیلم‌سازان بهتر به سرانجام خواهد رسید و شأنیت این شورا به نحوه طرح مطالبات و حضور مستمر شما فیلم‌سازان دارد.

دریایی در پایان خاطرنشان کرد: کردستان به عنوان قطب فیلم‌سازی کشور به‌ویژه فیلم کوتاه در گذشته مطرح بوده است، با کمک و تعامل با شما این جایگاه مهم در کشور بایستی مجدداً احیاء شود.

 

شناسه خبر 72839