شناسه خبر:73033
1402/6/6 12:02:41

سپهرغرب، گروه اندیشه: حجت‌الاسلام مسعود عالی گفت: هر کسی به هر شکلی با امام حسین (ع) ارتباط داشته باشد امکان ندارد که رهایش کنند. زیرا شاه‌کلید هستند و اتصال با امام حسین (ع) شاه‌کلید دین ماست.

وی بیان کرد: امام صادق (ع) فرمودند: با یک آب خوردن می‌توانید بهشت را برای خودتان واجب کنید. ما وقتی معمولاً می‌خواهیم برای آسان بودن چیزی مثال بزنیم، می‌گوییم مثل آب خوردن. سپس، امام ششم (ع) توضیح دادند: وقتی می‌خواهید آب بنوشید ظرف آب را که به دهان می‌گذارید اول بسم الله بگویید. فرمودند: اگر شما نیت کنید خروار خروار ثواب و قرب خداوند متعال در دامن شما ریخته می‌شود. با یک نیت کردن.

به گفته این سخنران مذهبی، یک نفر مهمان امام صادق (ع) بود نصف شب بلند شد و حالات امام صادق (ع) را دید، اشک و گریه و برای عمر گذشته خود تأسف خورد که اگر این‌ها بنده هستند ما چه می‌گوییم؟ فردای آن شب به امام صادق (ع) گفت: آقا! من دیشب بلند شدم و حالات شما را دیدم و برای عمر گذشته ام افسوس خوردم و امام صادق (ع) فرمودند: شما هم دیشب کم کاری نکردی و کار بزرگی انجام دادی. آن مرد گفت: آقا! من چه کار کردم؟ خوابیده بودم. امام صادق (ع) فرمودند: تو تشنه ات بود. بلند شدی و آب خوردی یاد جدّم حسین افتادی و سلام دادی.

حجت الاسلام عالی تصریح کرد: هر کسی به هر شکلی با امام حسین (ع) ارتباط داشته باشد امکان ندارد که رهایش کنند. زیرا شاه کلید هستند و هیچ چیز جانشین حضرت (ع) نمی‌شود. گریه برای امام حسین (ع)، در مجلس حضرت (ع) آمدن، خدمت به حضرت سیدالشهداء (ع) کردن، قدم در راه زیارت اباعبدالله الحسین علیهم السلام برداشتن، به نیابت از کسی به کربلا رفتن و فردی را نائب فرستادن و به هر شکلی، اتصال با امام حسین (ع) شاه کلید دین ماست و هیچ جایگزینی هم، ندارد.

این سخنران مذهبی مطرح کرد: در روایات اهل بیت (ع)، در رابطه با امام حسین (ع) ادبیاتی شکل گرفته است که درمورد هیچ یک از معصومین علیهم السلام وجود ندارد. در رابطه با کدامیک از ائمه (ع) داریم که ملائکه فوج فوج به زیارت ایشان بیایند؟ برخی از ملائکه وقتی یک بار زیارت می‌کنند تا قیامت، دیگر نوبت به آن‌ها نمی‌رسد تا یک بار دیگر بتوانند زیارت کنند. درمورد کدامیک از معصومین (ع) داریم که شب‌های جمعه، 124هزار پیامبر به کربلا می‌روند؟ تا حالا فکر کردید این تعداد پیامبر به چه دلیل از عالم بالا به سمت پایین می‌آیند؟ خود روح مطهر امام حسین (ع) در عالم بالاست. به چه دلیل انبیاء پایین می‌آیند؟ چه خصوصیتی است؟ در روایات ما وجود دارد. هنگامی که آن بلا‌ها بر سر جسم مطهر حضرت سیدالشهداء (ع) آمد خداوند متعال، عنایاتی در کربلا کردند تا جایی که زائران زیارت امام حسین (ع)؛ مثل کسی هستند که پروردگار عالم را در عرش ملاقات کرده اند. دستگاه امام حسین (ع)؛ دستگاهی است که خداوند متعال همه چیز را به آن داده است و می‌فرمایند: حسین ما شما همه چیزت را در راه ما داده اید من که خدا هستم وفادارترم. شما وفا کردید و همه چیزتان را داده‌اید. اما باوفاتر از خداوند چه کسی است؟ من هم، همه چیزم را به شما می‌دهم.

شناسه خبر 73033