شناسه خبر:73036
1402/6/6 12:11:30

سپهرغرب، گروه اندیشه: حجت‌الاسلام محمد سعیدی‌آریا گفت: اربعین مانند پنجره‌ای برای دیدن حکومت امام زمان (عج) است و آن کسی که اربعین را در عالم پیاده خواهد کرد، کسی جز امام زمان (عج) نخواهد بود.

وی درباره نقش اخوت و برابری در راهپیمایی اربعین گفت: عراقی یا ایرانی بودن افراد موضوع مهمی در مراسم اربعین نیست. همه به دنبال برادری هستند. هیچ مرزی در آنجا شناخته شده نیست.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اصل فرهنگ دینی اخوت و کنارهم قرار گرفتن است، افزود: مراسم اربعین بر مبنای دلسوزی، ایثار و فداکاری زندگی کردن است. ما در آنجا به دنبال سود نیستیم. در دنیایی که پر از ظلم است، خدا همیشه حجت دارد؛ شاید اربعین حجت خدا برای ماست. مردم بدانید آن کسی که نمونه اربعین را در عالم پیاده خواهد کرد، کسی جز امام زمان (عج) نخواهد بود. کسی که فرهنگ تفاخر و تکاثر را از بین می‌برد. آدم‌ها مثل آدم‌ها کنارهم زندگی می‌کنند. اربعین مانند پنجره‌ای برای دیدن حکومت امام زمان (عج) است.

حجت‌الاسلام سعیدی‌آریا در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان اتحاد میان زائران اربعین حسینی را حفظ کرد، بیان کرد: یاد بگیریم جریان اربعین از کجا نشات می‌گیرد. نخ تسبیح جریان اربعین محبت به حضرت سیدالشهداست. عشق به حسین (ع) است، که همه را جمع کرده است. این رمز در همه جا جواب می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر شیطان پای منبر نوح و ابراهیم نشست، می‌خواهد تفرقه ایجاد کند، تصریح کرد: شیطان می‌خواهد محبت شکل گرفته را بهم بریزد. او فقط به ایرانی و عراقی، سفید و سیاه، عرب و عجم بسنده نمی‌کند. رمز اتحاد حقانیت حضرت اباعبدالله (ع) است، که همیشه می‌ماند.

حجت‌الاسلام سعیدی‌آریا خاطرنشان کرد: اگر جهت‌گیری‌مان جهت‌گیری الهی باشد، پیروز خواهیم شد. کسی نمی‌تواند روی سنت‌های الهی حرف بزند. یهود بود که دست خدا بسته فرض می‌کرد. این همه سال صدام مراسم اربعین را سرکوب کرد و مردم با چه مصیبت‌ها و مخفی‌کاری‌هایی از نخلستان عبور می‌کردند. با این حال، صدام رفت و عشق مردم به حضرت سیدالشهدا (ع) همچنان ماندگار است.

شناسه خبر 73036