شناسه خبر:73049
1402/6/7 08:56:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح همدان با اشاره به آمادگی 99 درصدی این مجموعه در تولید انرژی پایدار، گفت: در دولت سیزدهم با انجام تعمیرات به‌موقع و اقدامات پیشگیرانه مبتنی بر دانش و فناوری، بیش از 700 هزار مگاوات ساعت از محل رفع محدودیت‌های تولید چهار واحد بخاری به ظرفیت تولید نیروگاه افزوده شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، عبدالمجید دیناروند از کسب عنوان برتر این نیروگاه در زمینه ساخت داخل قطعات نیروگاهی خبر داد و افزود: نیروگاه همدان با ساخت 144 قطعه تخصصی نیروگاهی عنوان برتر را در بین سایر نیروگاه‌های حرارتی به خود اختصاص داده است.

دیناروند با اشاره به کسب رتبه نخست آمادگی تولید نیروگاه شهیدمفتح طی چند سال اخیر در کشور، ابراز کرد: میزان تولید نیروگاه همدان از ابتدای دولت مردمی 13 میلیون و 660 هزار مگاوات ساعت بوده که این میزان تولید انرژی توانسته است سهم دو درصدی سبد تولید انرژی کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح همدان با اشاره به گذشت حدود سه دهه از عمر نیروگاه، افزود: میزان تولید نیروگاه شهیدمفتح در مقایسه با سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده و عملاً رکورد خود را حفظ کرده است.

دیناروند با بیان اینکه برای نخستین‌بار تعمیرات اساسی واحد شماره دو مجموعه توسط متخصصان داخلی نیروگاه و کارگران بومی استان با موفقیت به انجام رسیده است، اظهار کرد: بیش از 390 روز کار تعمیراتی طی دو سال گذشته در واحد‌های نیروگاه شهیدمفتح صورت گرفته است که رفع ناترازی توربین واحد شماره دو نیروگاه ازجمله اقدامات شاخص و دانش‌بنیان این تعمیرات محسوب می‌شود و اجرای این مهم در سطح کشورهای منطقه و شرکت سازنده ژاپنی نیروگاه بی‌سابقه است.

شناسه خبر 73049