شناسه خبر:73149
1402/6/9 08:57:18

سپهرغرب، گروه انتظار: کارشناس مرکز تخصصی مهدویت گفت: یکی از وعده‌های خداوند در قرآن که مکرر هم تکرار شده، تشکیل حکومت جهانی است.

حجت‌الاسلام محمد عباسی خیابانی افزود: حکومت حضرت سلیمان (ع) یکی از نمونه‌های این حکومت جهانی است لذا خداوند مجدد در قرآن وعده تشکیل چنین حاکمیتی را داده و فرموده دین مردمی که عمل صالح انجام دهند نیز جهانی خواهد شد.

وی گفت: دینی که خداوند به آن اشاره داشته، همان اسلام است لذا به گواه قرآن باید به وعده‌های خداوند یقین پیدا کرد.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی، امنیت و اعتماد را از خصوصیات جامعه بعد از ظهور برشمرد و اظهار کرد: تبدیل خوف و ترس به امنیت و آرامش نیز از وعده‌های خداوند است که با ظهور مهدی موعود (عج) محقق می‌شود.

وی یادآور شد: بسیاری از شیعیان به خصوص در یمن از ظلم ظالمان در وحشت هستند و امنیت ندارند، برخی مسلمانان حتی برای عمل عبادی خود از خانه خارج می‌شوند، غسل شهادت می‌کنند چون امیدی به بازگشت ندارند و احتمال می‌دهند در مسیر مورد تعرض وهابیت قرار گیرند.

حجت‌الاسلام عباسی خیابانی گفت: امام زمان (عج) با ظهور خود دنیا را پر از عدل و داد می‌کند لذا وعده‌هایی که خداوند در قرآن داده با این ظهور محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتماد بین مسلمانان اوج بندگی در زمان ظهور است افزود: امام زمان جامعه دینی را مطابق آنچه خواست خداوند است، آماده می‌کند.

کارشناس مهدویت با بیان اینکه انسان در زمان حکومت حضرت مهدی (عج) به نهایت و غایت عبودیت می‌رسد گفت: یکی دیگر از مواردی که در حکومت حضرت به آن توجه ویژه‌ای می‌شود، عدالت‌گستری است. وی اظهار کرد: بزرگترین هدف حکومت حضرت مهدی نیز رسیدن به بالاترین درجه عبودیت با نماز محسوب می‌شود لذا مهمترین برنامه فرهنگی امام زمان (عج) اقامه نماز است.حجت‌الاسلام عباسی خیابانی گفت: این باوری که می‌گویند امام زمان هنگام ظهور شمشیر به دست می‌گیرد و شروع به کشتن می‌کند، اشتباه است بلکه برنامه ایشان به صراحت در قرآن آمده لذا امام زمان (عج) با استدلال و تبیین، همه ادیان الهی حتی یهود و مسیح را دعوت به حق می‌کند و اگر کسی سرپیچی کرد، دست به شمشیر می‌برد.

شناسه خبر 73149