شناسه خبر:73286
1402/6/12 09:55:33

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به کلنگ‌زنی مجتمع‌های آب‌رسانی سد خرمرود و اشترمل، تعداد روستاهای زیر پوشش این دو مجتمع را 48 مورد اعلام کرد و گفت: درمجموع برای این دو پروژه 115 کیلومتر خط انتقال اجرا شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر در آیین افتتاح این پروژه‌ها با اشاره به سیاست‌های دولت آیت‌الله رئیسی مبنی بر محرومیت‌زدایی و توجه خاص به این موضوع، ابراز کرد: مقام عالی وزارت نیرو جهت آب‌رسانی به روستاها مفهوم جهاد آب‌رسانی را به‌کار برد که سهم استان همدان دو قرارداد 509 میلیارد تومانی و 900 میلیارد تومانی در بخش آب‌رسانی به حدود 360 روستا است.

وی با تأکید بر اینکه براساس دستور استاندار ما تعهد داریم ظرف مدت سه سال تمام روستاهای بالای 20 خانوار و زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار باشند، گفت: ما در کنار بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هستیم و عملیات آب‌رسانی را انجام می‌دهیم.

بختیاری‌فر دو مجتمع اشترمل و خرمرود را دو مجتمع عمده و بزرگ در استان همدان معرفی کرد و افزود: در مجتمع اشترمل بخشی از تأمین آب مورد نیاز از سد سرابی است که با عملیات اجرایی توسط آب و فاضلاب آغاز شده و با عملیات خاک‌برداری و ایستگاه پمپاژ به فاز نهایی می‌رسد.

وی افزود: پنج روستا زیر پوشش مجتمع اشترمل و 43 روستا زیر پوشش مجمتع آب‌رسانی خرمرود قرار می‌گیرند و از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اجرای 100 کیلومتر شبکه توزیع داخلی روستا، احداث پنج هزار و 100 متر مکعب مخزن ذخیره، احداث هفت باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز 10 حلقه چاه شامل حفاری، نصب پمپ و تجهیز چاه و اجرای خط برق را ازجمله مشخصات فنی این پروژه عنوان کرد و گفت: مجری این پروژه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است.

وی اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این پروژه را 500 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بخشی از تأمین آب روستاهای زیر پوشش مجتمع از سد خرمرود و مابقی از حفر چاه است و به‌صورت ضربتی انجام می‌شود.

بختیاری‌فر اذعان کرد: آب‌رسانی مجتمع خرمرود دومنظوره است، یعنی هم از سد خرمرود که با پیگیری‌های مسئولین ذی‌ربط امسال آبگیری می‌شود و هم از طریق حفر چاه به‌صورت ضربتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به حفر و تجهیز چاه در روستای گنبله، گفت: برای روستاهای حاجی‌آباد و قلقل نیز حفر چاه و تجهیز انجام شده و تجهیزات مورد نیاز خریداری و شبکه آب‌رسانی روستا نیز صورت گرفته و تجهیز شده و جهت اجرای خط برق در سایت به‌زودی پیمانکار انتخاب و چاه تجهیز و وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: با بهره‌برداری از این دو پروژه جمعیتی حدود 40 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی مرحله نخست قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و گفت: قرارداد دوم هم در مرحله ابلاغ است که هم‌زمان کار آب‌رسانی به 200 روستا در قالب قرارداد دوم 900 میلیاردی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) را آغاز می‌کنیم.

 

 

شناسه خبر 73286