شناسه خبر:73338
1402/6/13 13:15:08

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: واحدهای تکثیر ماهی زینتی اشتغال 150 نفر را به‌طور مستقیم در استان فراهم کرده‌اند که بخشی از تولیدات خود را در همدان عرضه می‌کنند.

«احمد بختیاری» روز یکشنبه با بیان اینکه در استان همدان 65 واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی فعال است، ابراز کرد: بخش دیگری از تولیدات این واحدها به دیگر استان‌ها و یا با واسطه به عراق و دیگر کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: این واحدها سالانه چهار میلیون و 600 هزار قطعه ماهی زینتی تولید و به بازار فروش عرضه می‌کنند.

بختیاری ادامه داد: ایجاد مجتمع ماهیان زینتی در همدان و تولید 9 میلیون قطعه‌ای این ماهیان از اهداف ایجاد تشکل و تعاونی ماهیان زینتی در همدان است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی تعاونی پرورش‌دهندگان ماهی زینتی زمینه توسعه مزارع انفرادی پرورش ماهی، کارگاه‌های خانگی ماهی زینتی (مشاغل خانگی) و همچنین فعالیت مجدد واحدهای راکد پرورش ماهی فراهم شود.

وی تأکید کرد: ایجاد تشکل و تعاونی ماهیان زینتی و مشارکت اعضا نقش مؤثری در کاهش و رفع موانع تولید و رسیدن به اهداف تولید پرورش ماهی زینتی در استان خواهد داشت.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 6 هزار و 500 تُن انواع ماهی در مزارع سردآبی و گرم‌آبی این استان در سال تولید می‌شود.

بختیاری از فعالیت 525 مزرعه در زمینه پرورش انواع ماهیان گرم‌آبی و سردآبی در استان خبر داد و اظهار کرد: پنج هزار و 300 تُن ماهی سردآبی قزل‌آلا در 273 واحد و یک‌هزار و 200 تُن ماهی گرم‌آبی در 252 واحد پرورش کپور ماهیان در سال تولید می‌شود.

 

 

شناسه خبر 73338