شناسه خبر:73473
1402/6/19 14:07:45

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه پنج پرونده مربوط به دریافت وجه اضافی از بیماران تشکیل شده است، گفت: بیماران با شکایت از پزشکان متخلف می‌توانند مبلغ پرداختی خود را دریافت کنند.

مرضیه یونسی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی صلاحیت رسیدگی‌ به دریافت وجه خارج از تعرفه پزشکان را دارد، اظهار کرد: همکاران ما به مطب‌ها سرکشی و نظارت می‌کنند، اما به‌علت عدم استفاده بعضی از پزشکان از دستگاه کارت‌خوان، مستنداتی مبنی بر دریافت وجه اضافی از بیماران وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه پزشکان باید از دستگاه کارت‌خوان استفاده کنند اما برخی از آن‌ها این مورد را رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: وقتی از دستگاه کارت‌خوان استفاده نشود، کشف تخلفات دشوار می‌شود؛ برای رسیدگی به دریافت وجه خارج از تعرفه پزشکان باید شاکی خصوصی وجود داشته باشد.

یونسی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون پنج پرونده مربوط به دریافت وجه خارج از تعرفه پزشکان در سازمان تعزیرات استان تشکیل شده است، گفت: سه مورد از پرونده‌ها مربوط به شهرستان همدان و دو مورد از آن مربوط به مناطق دیگر استان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه حداکثر در مدت زمان دو ماه به پرونده شکایات پزشکی رسیدگی و تعیین تکلیف می‌شود، تصریح کرد: علاوه‌بر اینکه حق شاکی پرداخت می‌شود، پزشک متخلف دو برابر تعرفه دریافت‌شده از بیمار در حق دولت جریمه می‌شود. درج در پرونده و توبیخ کتبی نیز از دیگر جریمه پزشکانی است که اقدام به دریافت وجه اضافی از بیماران می‌کنند‌.

یونسی با بیان اینکه خود مردم باید چنین تخلفاتی را به تعزیرات حکومتی گزارش دهند، گفت: بیمارانی که به هر دلیل وجه اضافی و خارج از تعرفه به پزشکان پرداخت کردند، می‌توانند با مراجعه به سازمان تعزیرات تشکیل پرونده دهند و پس از رسیدگی به پرونده و مشخص شدن نتیجه، وجه پرداختی خود را از پزشک متخلف پس بگیرند.

 

شناسه خبر 73473