شناسه خبر:73481
1402/6/19 14:21:23

دبیر اجلاسیه شهدای کارگری و کارفرمایی استان همدان ابراز کرد: نخستین اجلاسیه شهدای کارگری و کارفرمایی استان همدان با سخنرانی معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود.

حاتم شکری صبح روز گذشته در جمع اصحاب رسانه با اشاره به نقش‌آفرینی جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: در کشور 14 هزار شهید کارگری داریم که سهم استان از این تعداد 570 شهید والامقام است.

وی با بیان اینکه در راستای تکریم قشر کارگری و شهدای آن یک شورای سیاست‌گذاری برای برگزاری نخستین اجلاسیه شهدای کارگر استان تشکیل شد، افزود: این شورا چند هدف ازجمله شناسایی و تجلیل از خانواده شهدای کارگر و کارفرما، بررسی و تبیین نقش شهدای قشر کارگری و کارفرمایی در دفاع مقدس، ساخت مستند 20 دقیقه‌ای درباره نقش شهدای کارگر همدان در دفاع مقدس، چاپ نشریه، کتاب و تجلیل از ایثارگران را دنبال می‌کند.

دبیر اجلاسیه شهدای کارگری و کارفرمایی استان همدان عنوان کرد: تلاش کردیم این اجلاسیه مردمی باشد، به‌گونه‌ای که هزینه‌های آن توسط خود کارگران تأمین شده و برنامه‌ها نیز با نظرات آن‌ها تدوین و اجرا می‌شود.

وی با این توضیح که نخستین اجلاسیه شهدای کارگری و کارفرمایی استان در راستای دومین کنگره ملی شهدای استان دوشنبه 20 شهریورماه از 16:30 در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، گفت: این برنامه با سخنران سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران و با مداحی ولی‌الله کلامی زنجانی برگزار شده و در حاشیه این برنامه نیز از دیوارنگاره شهدا رونمایی خواهد شد.

شکری با اشاره به اینکه در حاشیه این اجلاسیه غرفه‌هایی مانند غرفه کودکان و نمایشگاه دستاوردهای کارگران در عرصه تولید برپا خواهد شد، اضافه کرد: تلاش ما این است که راه شهدا و فرهنگ شهادت را در جامعه ترویج دهیم.

 

شناسه خبر 73481