شناسه خبر:73490
1402/6/20 11:24:35

سرپرست گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: در یک هفته گذشته یک‌ونیم تُن مواد غذایی تاریخ گذشته درحال عرضه از سطح شهر کشف و ضبط و تحویل مراجع قضائی برای رسیدگی داده شده است.

امیررضا ملکی اظهار کرد: هم‌زمان با گرم شدن هوا، نظارت‌های بهداشتی بازرسان سلامت محیط و کار بر مراکز عرضه مواد غذایی تشدید شده و با متخلفانی که موارد تاریخ‌گذشته عرضه می‌کنند و به اخطارهای بهداشتی توجه ندارند، برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: هم‌وطنان عزیز می‌توانند از طریق سامانه تلفنی 190 گزارش‌ها و شکایات خود را به بازرسان سلامت محیط و کار مرکز بهداشت همدان منعکس کنند.

ملکی بیان کرد: طی روزهای گذشته 450 عدد قلیان و ادوات آن توسط گشت‌های بازرسی سلامت محیط و کار تحت عنوان گشت تشدید کشف و ضبط شده و متخلفان برای طی کردن مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شده و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: درصورت مشاهده هرگونه قلیان و ادوات آن در اماکن عمومی با عرضه‌کنندگان برخورد قانونی خواهد شد و درصورت کم‌توجهی یا بی‌توجهی به اخطاریه‌ها برای جمع‌آوری تحویل مراجع قانونی داده می‌شوند.

سرپرست گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خاطرنشان کرد: برای حفظ حقوق شهروندان در رستوران‌ها و اماکن عمومی عرضه و تبلیغ هرگونه دخانیات، قلیان و ادوات آن ممنوع است؛ به‌ همین منظور درصورت مشاهده عرضه آن توسط افراد در مکان‌های عمومی با سامانه 190 تماس گرفته و گزارش دهید.

 

شناسه خبر 73490