شناسه خبر:73505
1402/6/20 11:59:15

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کردستان تا 1404 صاحب مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس می‌شود.

سردار ذبیح‌الله مالکی در جلسه برنامه‌ریزی هفته دفاع مقدس در کردستان اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای تبیین و تشریح حماسه رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در رابطه با یادمان‌های شهدا و مرکز فرهنگی در سطح استان، گفت: از 27 یادمان ساخته‌شده برای شهدای گمنام استان، 14 یادمان تکمیل شده و 13 یادمان در دست ساخت است.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان، هشت یادمان از این تعداد مربوط به شهدای گمنام سال گذشته است که تعدادی از این یادمان‌ها توسط شهرداری‌ها و یا ادارات در حال ساخت است که امیدواریم تا هفته دفاع مقدس به اتمام برسند.

سردار مالکی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان کردستان، سه میلیارد تومان و از حفظ آثار کشور هم 700 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی مزار شهدای استان مصوب و تخصیص داده شده است.

وی افزود: دی‌ماه سال جاری هم که شهدای گمنام تشییع و تدفین می‌شوند کردستان درخواست چهار شهید گمنام برای شهرهای قروه، سنندج و بیجار داشته که امیدواریم در این جلسه مصوب شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد: برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان نیز طراحی ساختمان، محوطه و دیوارکشی انجام شده و دیوارکشی آن تاکنون هفت میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

سردار مالکی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری اعتبار 50 میلیارد تومانی برای احداث این مرکز فرهنگی مصوب شد، گفت: از این 50 میلیارد تومان تا کنون پنج میلیارد تومان تخصیص یافته که امکان عقد قرارداد با این میزان اعتبار تخصیص یافته وجود نداشت.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار بر این شد این 50 میلیارد تومان در سال‌جاری تخصیص یابد و 150 میلیارد تومان نیز سال آینده برای اجرای این پروژه تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه تا سال 1404 باید تمام استان‌ها صاحب مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باشند، افزود: کردستان هم یکی از استان‌هایی است که در این زمینه عقب‌‌ماندگی دارد و باید با تلاش جهادی در سال‌جاری جبران کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با اشاره به گرامیداشت 43مین سالگرد دفاع مقدس و برنامه‌های در دست اقدام در این خصوص، اظهار کرد: جدول برنامه‌های این ایام به‌صورت کشوری و متمرکز ابلاغ شده است.

سردار مالکی، برگزاری رژه نیروهای مسلح در مرکز استان با مسئولیت سپاه، غبارروبی گلزار شهدا، سخنرانی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، پخش برنامه‌ها و نماهنگ‌های مختلف در مورد نقش کردستان در دفاع مقدس از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌ها و...ذاز برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در کردستان اعلام کرد.

 

 

شناسه خبر 73505