شناسه خبر:73535
1402/6/21 10:56:42

چندی پیش فرماندار همدان میهمان روزنامه سپهرغرب بود و به مسائل مختلف پرداخت در این میان حسب طبیعت این نوع گفت‌وگوها درباره مدیریت شهری نیز سوالاتی مطرح شد که در بخشی از پاسخ‌ها فرماندار بر عدم انتشار آن مطالب تاکید کرد البته خبرنگار ما به اشتباه پاسخ‌ها را دقیقا منعکس کرده بود و علیرغم اصلاح تیتر، مطالب سهوا منتشر شد اما ظاهرا انتقال مطالب مطرح شده برای تیم مدیریت شهری گران تمام شده و جهت جبران فضای پیش آمده علیرغم اعلام صادقانه انتشار سهوی این مطالب توسط روزنامه، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌است از نوشتن یادداشت از سوی شهروندان گرفته تا انتشار استوری‌های متوالی که بیشتر پیوست فضای مجازی یادداشت شهروند محترم است تا اظهارنظر درباره یک مطلب.

علی‌ای‌حال به عنوان سردبیر روزنامه سپهرغرب ضمن تاکید مجدد بر انتشار سهوی مطالب و عذرخواهی از فرماندار همدان به خاطر رفتار غیرحرفه‌ای این رسانه لازم می‌دانم چند نکته را مطرح کنم.

1. نقد و اظهارنظر نشانه یک جامعه پویا است و نمی‌توان انتظار داشت که چون ما مسئول هستیم دیگر کسی درباره حوزه کاری ما صحبتی نکند بستن راه انتقاد و اظهارنظر، می‌تواند نشان از ضعف مدیریت باشد این درحالی است که مدیر انقلابی و متدین از انتقاد، حکیمانه استقبال می‌کند و ضمن پذیرش نقص‌ها از هر مطلب انتقادی به عنوان فرصتی برای تبیین خدمات بهره می‌برد که این راه در رسانه ما هم بسته نیست.

2.نویسنده یادداشت«فرمان دست کیست» فرماندار را به ندیدن خدمات مدیریت شهری و دوقطبی‌سازی متهم کرده‌است درحالی‌که ایشان و احیانا دیگران! با انتخاب نوع نوشتار این مطلب و اطلاعاتی که انتخاب کرده‌اند بیشتر به دنبال تخریب منتقد بوده‌اند تا به دنبال پرهیز از دوقطبی شدن جامعه شاید از نگاه این بزرگواران وحدت یعنی نادیده گرفتن مشکلات مردم، همان مردمی که به نظر می‌رسد نویسنده این یادداشت به عنوان حامیان مدیریت شهری سعی دارد آن‌ها را در برابر فرماندار قراردهد.

3.نویسنده یادداشت و استوری‌های برخی افراد باید به این نکته توجه کنند که قلم حرمت دارد حتی اگر قرار است به دفاع از کسی به حرکت درآید باید بداند دربرابرخداوند مسئول است و استفاده از هر کلمه و واژه‌ای زیبنده قلم متعهد نیست حتی اگر احساس کرده‌ایم حقی تضییع شده‌است و ما باید از آن دفاع کنیم بازهم اخلاق و تعهدات دینی به ما اجازه نمی‌دهد از هر تکیه کلام و اصطلاحی استفاده کنیم.

4.همه نهادها و ارگان‌ها نقاط ضعف و قوتی دارند که باید همه موارد در نظر گرفته شود قطعا فرماندار همدان به دنبال نادیده گرفتن زحمات و تلاش‌های کارکنان خدوم شهرداری در رده‌های مختلف نبوده و نیست ما هم در رسانه، همیشه نقاط ضعف و قوت را در کنار هم دیده‌ و تلاش کرده‌ایم نگاه مجموعه‌ای به مسائل داشته باشیم چون معتقدیم دیدن موفقیت‌ها برای نظام مقدسی است که با ایثار و نثار سرمایه‌های مادی و معنوی بسیاری استوار مانده است.

5. بدخواهان وحدت بین نیروهای انقلابی بدانند که چنین مباحثی آنقدر موثر نخواهد بود که در عزم اردوگاه انقلاب برای یکپارچگی و خدمت دلسوزانه خللی وارد نماید و ما از این حادثه به عنوان فرصتی جهت خدمت بهتر و وحدت بیشتر بهره خواهیم برد.

6. از آنجائیکه معتقدیم شایسته است نظرات و آرای مختلف را شنیده و بهترین را انتخاب کنیم لذا به زودی میزگردی با حضور نمایندگان شورای شهر، شهرداری و فرمانداری برگزار و به زوایای مختلف موضوع از نگاه کارشناسان خواهیم پرداخت.

نکته آخر اینکه ضمن عذرخواهی مجدد از آقای فرماندار به خاطر رفتار غیرامینانه این رسانه و تذکر این مطلب که نوشتن این سطور را بخشی از وظیفه حرفه‌ای خود می‌دانیم و انتشار آن از جانب هیچ نهاد یا فردی سفارش نشده‌است امید داریم همه ما بتوانیم به‌گونه‌ای عمل کنیم که چه در دوران مسئولیت و چه بعد از آن پاسخگوی رفتار و گفتارمان باشیم

امید است انتشار سهوی این خبر از مصادیق خیر بوده باشد و کمی بر تحرک مدیریت شهری بیفزاید که اکنون شاهد هستیم بعد از مدت‌ها شورای شهر برای حضور خبرنگاران کلیه رسانه‌ها در صحن این شورا دعوتنامه فرستاده است

و من الله التوفیق

*زهره پوروهابی

شناسه خبر 73535